ABN digitale zorg foto 600x400

Zorg het ziekenhuis uit, de smartphone in!

Steeds meer mensen appen op hun mobiele telefoon met hun medisch specialist. Ze gebruiken BeterDichtbij, een digitale zorgdienst, en krijgen eenvoudig binnen binnen een afgesproken termijn antwoord op hun vragen, vanuit hun eigen ziekenhuis. Fijn voor de patiënt, die meer grip krijgt op zijn aandoening. En fijn voor de dokter, die wanneer het hem schikt in 10 tot 15 minuten per dag een rondje ‘e-consulten’ kan doen.

Lees meer

Vakgroep Gynaecologie Saxenburgh zet BeterDichtbij

“Iedereen die ik erover vertel zegt: Dat is handig!”

De gynaecologen in het Röpcke-Zweers Ziekenhuis zetten een extra service in voor hun patiënten: de digitale dienst BeterDichtbij. “Patiënten die het fijn vinden, kunnen nu de onderzoeksuitslagen via de BeterDichtbij app ontvangen,” licht gynaecoloog Monique Wüst toe. Makkelijk en veilig. Bovendien kunnen gynaecologen de dienst ook inzetten voor korte vragen tussendoor van de patiënt. “Het werkt gewoon. Ik denk dat de arts hiermee tijd bespaart, maar voor mij als patiënt geldt dat ook,” vertelt mevrouw Van Oenen.

Lees meer

Dokter, kunt u het even in de app zetten?

Dokter, kunt u het even in de app zetten?

Met een medische vraag je arts een appje sturen. Sinds ruim een jaar kan het bij steeds meer ziekenhuizen en huisartsen in Nederland met de BeterDichtbij-app. Mede-oprichter Sander Bijl is tevreden over de voortgang. ‘Zowel voor patiënten als zorgverleners blijkt BeterDichtbij een grote behoefte te vervullen.’

Lees meer

Gezondheidsinformatie Thuisarts nu eenvoudig beschikbaar via BeterDichtbij 768

Gezondheidsinformatie Thuisarts.nl nu eenvoudig beschikbaar via BeterDichtbij

De gezondheidsinformatie van Thuisarts.nl is vanaf nu ook beschikbaar via de digitale dienst BeterDichtbij. Thuisarts.nl wordt maandelijks 2 miljoen keer bezocht door mensen met vragen over hun gezondheid en is daarmee de grootste onafhankelijke website voor gezondheidsinformatie in Nederland. Patiënten en artsen die via BeterDichtbij met elkaar communiceren, kunnen in hun gesprek in de BeterDichtbij app nu ook gemakkelijk en veilig de onafhankelijke informatie van Thuisarts.nl uitwisselen.

Lees meer

BeterDichtbij op de Huisartsenbeurs 2018

Leren van zorgprofessionals: waardevolle input huisartsen voor BeterDichtbij tijdens Huisartsenbeurs

De werkdruk van huisartsen neemt steeds toe, en tegelijkertijd verwachten mensen steeds meer gemak en directer contact met de eigen huisarts. Hoe kan BeterDichtbij daar een rol in spelen, wanneer is BeterDichtbij van toegevoegde waarde voor huisartsen? Tijdens de Huisartsenbeurs van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) ging het BeterDichtbij team hierover in gesprek met huisartsen.

Lees meer

BeterDichtbij bij de huisarts1

Communiceren met patiënten: huisarts Jelle Sündermann vertelt in Arts en Auto

Smartphone en tablet zijn niet meer weg te denken in de dagelijkse praktijk van de zorgprofessional. Niet alleen vanwege mail en internet, maar vooral ook door de vele nuttige (en vaak speciaal voor de zorg ontwikkelde) apps. Welke apps gebruiken uw collega’s? Huisarts Jelle Sündermann zet BeterDichtbij in en deelt zijn ervaringen in het vakblad Arts en Auto.

Lees meer

SJG Weert

Eerste Limburgse ziekenhuis sluit aan op BeterDichtbij

Patiënten en inwoners rond ziekenhuis SJG Weert kunnen hun praktische of medische vraag nu ook stellen via BeterDichtbij. Dit is het eerste Limburgse ziekenhuis dat aansluit op BeterDichtbij. “De introductie van BeterDichtbij is een extra service die wij onze patiënten willen geven. Het is zeker geen vervanging voor het face-to-face contact, eerder een verlenging,” vertelt Eric Rikkert, algemeen directeur van SJG Weert.

Lees meer

Brenda over BeterDichtbij

Brenda: “Nu lopen mijn huisarts en ik elkaar niet meer mis”

Studente Brenda heeft regelmatig contact met haar huisarts over haar medicijnen en bloedonderzoeken. Ging dat voorheen telefonisch, nu gebruikt Brenda alleen nog maar BeterDichtbij. “Mijn huisarts en ik lopen elkaar nu niet meer mis.”

Lees meer

Erik Gerritsen bij BeterDichtbij januari 2018

Ministerie: Tiel is koploper in digitale samenwerking met BeterDichtbij

“Wat jullie hier samen doen, daar mag je trots op zijn. Jullie zijn de koplopers!”, aldus Erik Gerritsen, secretaris-generaal van het Ministerie van Volksgezondheid afgelopen vrijdag. Hij bezocht Eerstelijns Centrum Tiel (ECT) en Ziekenhuis Rivierenland Tiel (ZRT), waar medisch specialisten én huisartsen de digitale dienst BeterDichtbij inzetten. In deze makkelijke en veilige app kunnen patiënten medische vragen stellen, of je nu alleen patiënt bent bij een van de huisartsen of een doorverwijzing hebt naar de medisch specialist.  

Lees meer

Pantein_BeterDichtbij_kernbeeld

Appen met je dokter? Het kan straks bij het Maasziekenhuis

Appen met je dokter, over die ene vergeten vraag of die toch wat onduidelijke uitleg. Binnenkort is dit mogelijk voor patiënten die onder behandeling van een specialist staan in het Boxmeerse Maasziekenhuis. Ergens dit eerste kwartaal nog, kunnen patiënten met hun mobieltje tekstberichten sturen naar de arts. ,,We beginnen als proef op hooguit twee plekken, om eerst goed te kunnen kijken hoe het gaat. Nog niet ziekenhuisbreed dus’’, zegt de bestuurswoordvoerster van Pantein. 

Lees meer

Dermatoloog Martijn Meijs zet BeterDichtbij in 768

“Deze manier van communiceren mag niet ontbreken in de zorg”

Dermatoloog Martijn Meijs van het Amsterdamse BovenIJ ziekenhuis appt sinds kort met zijn patiënten over bijvoorbeeld medische vragen en medicatiegebruik. Makkelijk voor zijn patiënten én voor hem en zijn assistenten. “We zien het aantal telefoontjes afnemen.”

Lees meer

BeterDichtbij nu beschikbaar voor alle zorgorganisaties in Nederland

BeterDichtbij nu beschikbaar voor alle Nederlandse zorgorganisaties

De digitale zorgdienst BeterDichtbij is vanaf nu beschikbaar voor alle zorgorganisaties in Nederland. Hiermee wordt het in alle regio’s in Nederland mogelijk om de digitale dienst in te zetten voor eenvoudig en veilig contact met inwoners en patiënten. BeterDichtbij wordt per 1 januari 2018 een zelfstandig bedrijf en richt zich met een eigen team op de doorontwikkeling en versnelde uitrol in Nederland.

Lees meer

BeterDichtbij - direct contact met uw arts

Ook Tielse huisartsen nu via app bereikbaar voor patiënten

Veilig een vraag stellen aan de eigen huisarts. Dat is nu ook mogelijk voor patiënten van de huisartsen van het Eerstelijns Centrum Tiel (ECT). De huisartsen van het ECT gebruiken sinds kort de app BeterDichtbij. Patiënten krijgen zo antwoord op medische vragen, die zij op ieder moment nog eens rustig kunnen nalezen. De huisartsen zijn na de medische specialisten van Ziekenhuis Rivierenland Tiel de tweede groep zorgverleners met wie patiënten in de regio Tiel direct contact kunnen leggen via de app.

Lees meer

BeterDichtbij - ook onderweg beschikbaar

Voorbereid naar uw arts met deze online hulpmiddelen

U heeft een afspraak bij uw arts, en dan wilt u natuurlijk goed voorbereid zijn. Hoe zorgt u dat u alles bespreekt wat belangrijk is? En wat is handig om mee te nemen naar uw afspraak? Online zijn er verschillende hulpmiddelen beschikbaar die u helpen om goed voorbereid naar uw afspraak te gaan.

Lees meer

Diabetesverpleegkundige Grace gebruikt BeterDichtbij

“Nu kan ik makkelijker contact maken met patiënten én tijd besparen”

Voor haar diabetespatiënten is BeterDichtbij een ideaal communicatiemiddel, vertelt Grace van Campenhout – van der Schoot, diabetesverpleegkundige bij Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis. “Mijn patiënten meten hun bloedsuikerwaardes regelmatig. Nu kunnen ze bij afwijkende waardes meteen veilig appen.” Grace is één van de verpleegkundigen die haar patiënten sinds de start van BeterDichtbij in het ziekenhuis uitnodigt om vragen tussendoor via de app te stellen. “Wij zien in één oogopslag de waardes, dat scheelt veel tijd ten opzichte van telefonisch doorgeven.”

Lees meer

Helena gebruikt BeterDichtbij app bij Het Van Weel Bethesda Ziekenhuis - foto 14 600x400

Helena over BeterDichtbij: “Een uitkomst voor iedereen die een druk leven leidt”

Helena van Harberden is patiënt bij Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis en werkt in ditzelfde ziekenhuis als coördinator van de zorgcentrale. Daardoor kan ze de zorg en dienstverlening vanuit verschillende perspectieven bekijken, zo ook via de nieuwe app BeterDichtbij. Helena gebruikt de app inmiddels regelmatig, vanuit haar werk, maar ook als patiënt. “Voor iedereen die een druk en gevuld leven leidt, is dit een uitkomst.”

Lees meer

Foto voor de App Beter Dichtbij BovenIj Ziekenhuis

5 redenen waarom patiënten de nieuwe dienst BeterDichtbij gebruiken

Even een vraag stellen aan de arts of het ziekenhuis via je smartphone, dat kan met de beveiligde dienst BeterDichtbij. Inmiddels maken inwoners rond en patiënten van zes ziekenhuizen in Nederland gebruik van de app. En het aantal gebruikers van BeterDichtbij neemt snel toe. Dit zijn de 5 belangrijkste redenen waarom patiënten BeterDichtbij gebruiken.

Lees meer

Sander Nieuwenhuis Mirabeau security manager

“Vaak vinden klanten veiligheid een lastig onderwerp. Voor BeterDichtbij geldt dat niet”

Als het gaat over online zorgdiensten, dan rijst vaak al snel de vraag: hoe is de dienst beveiligd en de privacy gewaarborgd? En terecht, veiligheid is cruciaal voor een goede arts-patiënt-relatie. Maar hoe waarborg je de veiligheid en de privacy van gebruikers? Sander Nieuwenhuis is security manager bij Mirabeau, de digital agency die het design en de techniek voor de app BeterDichtbij verzorgde. Hij vertelt: “Als er medische gegevens worden uitgewisseld, raden we altijd extra veiligheidsmaatregelen aan.”

Lees meer

Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis

Patiënten Goeree-Overflakkee nu ook digitaal in contact met arts via BeterDichtbij

Patiënten van Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis kunnen hun praktische of medische vraag nu ook stellen via de dienst BeterDichtbij. Het ziekenhuis op het eiland Goeree-Overflakke in Zuid-Holland, is sinds deze week ook aangesloten op BeterDichtbij. “Als gastvrij ziekenhuis willen wij altijd bereikbaar zijn voor onze patiënten. Ook digitaal,” aldus Koos Moerland, voorzitter Raad van Bestuur van het ziekenhuis.

Lees meer

BeterDichtbij kernbeeld

Foto’s appen kan nu ook! En nog 3 nieuwe functies binnen BeterDichtbij

Als u een medische of praktische vraag heeft, kunt u die makkelijk en veilig stellen via de app BeterDichtbij. Aan uw eigen arts of ziekenhuis en gewoon via uw eigen telefoon. Het is nu ook mogelijk om emoticons te appen. En dat is niet de enige verrassende functie binnen BeterDichtbij. We zetten er 4 op een rij.

Lees meer

Sander Bijl over BeterDichtbij

“Innoveer samen, maar doe het zelf!” – Sander Bijl over digitale innovaties in regionale ziekenhuizen

Ieder ziekenhuis staat voor de uitdaging om duurzaam en efficiënt te innoveren in de snel veranderende zorgsector. Wat heb je als ziekenhuis nodig om innovaties te implementeren en tot een succes te maken? “Innoveer samen, maar doe het zelf! Dat is de belangrijkste kracht van de regionale ziekenhuizen binnen de digitale dienst BeterDichtbij.” Hierover een gesprek met Sander Bijl, die intensief betrokken is bij de uitrol van BeterDichtbij en zich al jaren inzet voor digitale zorginnovatie.

Lees meer

Cardioloog Bas van Bemmel zet BeterDichtbij in

“Je krijgt zo direct antwoord van jouw cardioloog, zonder tussenschakels”

Dat is handig, appen met je eigen cardioloog. Toen zijn cardioloog Van Bemmel van het Röpcke-Zweers Ziekenhuis voorstelde om de online dienst BeterDichtbij te gebruiken, hoefde Michael niet na te denken. “Hiermee kan ik mijn eigen tijd indelen. Het is heel simpel, wanneer ik iets wil weten kan ik mijn vraag meteen kwijt.”

Lees meer

Godfried Bogaerts - medeinitiatiefnemer BeterDichtbij 700

“Technologie is geen doel, maar een middel om een relatie mooier en makkelijker te maken”

Een groot en bekend digitaal serviceconcept waar je terecht kan voor je zorg. Dat is er niet in Nederland, en dat terwijl patiënt en arts beiden zo gebaat zijn bij gemak en service. Vanuit die observatie is Godfried Bogaerts gestart met BeterDichtbij. Samen met de Vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen bouwt hij aan deze nieuwe dienst: “Dit is onze kans om samen de zorg een beetje makkelijker te maken.”

Lees meer

BeterDichtbij en privacy

Zo is uw privacy binnen BeterDichtbij gewaarborgd

Appen met uw dokter: is dat wel veilig? Met uw arts praat u immers over persoonlijke onderwerpen. Dat begrijpen we. En daarom is BeterDichtbij streng beveiligd. U kunt er zeker van zijn dat de gegevens die u deelt niet in verkeerde handen vallen.

Lees meer

BeterDichtbij kernbeeld

Veilig appen met eigen arts en ziekenhuis met BeterDichtbij

In een veilige app uw persoonlijke vraag stellen aan uw eigen ziekenhuis of arts en direct uw onderzoeksuitslagen ontvangen op je telefoon. Dat kunnen patiënten en bewoners rond het BovenIJ Ziekenhuis, Ommelander Ziekenhuis Groningen, Röpcke-Zweers Ziekenhuis en het Ziekenhuis Rivierenland Tiel sinds deze week met de BeterDichtbij dienst.

Lees meer