Foto voor de App Beter Dichtbij BovenIj Ziekenhuis

5 redenen waarom patiënten de nieuwe dienst BeterDichtbij gebruiken

Even een vraag stellen aan de arts of het ziekenhuis via je smartphone, dat kan met de beveiligde dienst BeterDichtbij. Inmiddels maken inwoners rond en patiënten van zes ziekenhuizen in Nederland gebruik van de app. En het aantal gebruikers van BeterDichtbij neemt snel toe. Dit zijn de 5 belangrijkste redenen waarom patiënten BeterDichtbij gebruiken.

Lees meer

Sander Nieuwenhuis Mirabeau security manager

“Vaak vinden klanten veiligheid een lastig onderwerp. Voor BeterDichtbij geldt dat niet”

Als het gaat over online zorgdiensten, dan rijst vaak al snel de vraag: hoe is de dienst beveiligd en de privacy gewaarborgd? En terecht, veiligheid is cruciaal voor een goede arts-patiënt-relatie. Maar hoe waarborg je de veiligheid en de privacy van gebruikers? Sander Nieuwenhuis is security manager bij Mirabeau, de digital agency die het design en de techniek voor de app BeterDichtbij verzorgde. Hij vertelt: “Als er medische gegevens worden uitgewisseld, raden we altijd extra veiligheidsmaatregelen aan.”

Lees meer

Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis

Patiënten Goeree-Overflakkee nu ook digitaal in contact met arts via BeterDichtbij

Patiënten van Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis kunnen hun praktische of medische vraag nu ook stellen via de dienst BeterDichtbij. Het ziekenhuis op het eiland Goeree-Overflakke in Zuid-Holland, is sinds deze week ook aangesloten op BeterDichtbij. “Als gastvrij ziekenhuis willen wij altijd bereikbaar zijn voor onze patiënten. Ook digitaal,” aldus Koos Moerland, voorzitter Raad van Bestuur van het ziekenhuis.

Lees meer

BeterDichtbij kernbeeld

Foto’s appen kan nu ook! En nog 3 nieuwe functies binnen BeterDichtbij

Als u een medische of praktische vraag heeft, kunt u die makkelijk en veilig stellen via de app BeterDichtbij. Aan uw eigen arts of ziekenhuis en gewoon via uw eigen telefoon. Het is nu ook mogelijk om emoticons te appen. En dat is niet de enige verrassende functie binnen BeterDichtbij. We zetten er 4 op een rij.

Lees meer

Sander Bijl over BeterDichtbij

“Innoveer samen, maar doe het zelf!” – Sander Bijl over digitale innovaties in regionale ziekenhuizen

Ieder ziekenhuis staat voor de uitdaging om duurzaam en efficiënt te innoveren in de snel veranderende zorgsector. Wat heb je als ziekenhuis nodig om innovaties te implementeren en tot een succes te maken? “Innoveer samen, maar doe het zelf! Dat is de belangrijkste kracht van de regionale ziekenhuizen binnen de digitale dienst BeterDichtbij.” Hierover een gesprek met Sander Bijl, die intensief betrokken is bij de uitrol van BeterDichtbij en zich al jaren inzet voor digitale zorginnovatie.

Lees meer

Cardioloog Bas van Bemmel zet BeterDichtbij in

“Je krijgt zo direct antwoord van jouw cardioloog, zonder tussenschakels”

Dat is handig, appen met je eigen cardioloog. Toen zijn cardioloog Van Bemmel van het Röpcke-Zweers Ziekenhuis voorstelde om de online dienst BeterDichtbij te gebruiken, hoefde Michael niet na te denken. “Hiermee kan ik mijn eigen tijd indelen. Het is heel simpel, wanneer ik iets wil weten kan ik mijn vraag meteen kwijt.”

Lees meer

Godfried Bogaerts - medeinitiatiefnemer BeterDichtbij 700

“Technologie is geen doel, maar een middel om een relatie mooier en makkelijker te maken”

Een groot en bekend digitaal serviceconcept waar je terecht kan voor je zorg. Dat is er niet in Nederland, en dat terwijl patiënt en arts beiden zo gebaat zijn bij gemak en service. Vanuit die observatie is Godfried Bogaerts gestart met BeterDichtbij. Samen met de Vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen bouwt hij aan deze nieuwe dienst: “Dit is onze kans om samen de zorg een beetje makkelijker te maken.”

Lees meer

BeterDichtbij en privacy

Zo is uw privacy binnen BeterDichtbij gewaarborgd

Appen met uw dokter: is dat wel veilig? Met uw arts praat u immers over persoonlijke onderwerpen. Dat begrijpen we. En daarom is BeterDichtbij streng beveiligd. U kunt er zeker van zijn dat de gegevens die u deelt niet in verkeerde handen vallen.

Lees meer

BeterDichtbij kernbeeld

Veilig appen met eigen arts en ziekenhuis met BeterDichtbij

In een veilige app uw persoonlijke vraag stellen aan uw eigen ziekenhuis of arts en direct uw onderzoeksuitslagen ontvangen op je telefoon. Dat kunnen patiënten en bewoners rond het BovenIJ Ziekenhuis, Ommelander Ziekenhuis Groningen, Röpcke-Zweers Ziekenhuis en het Ziekenhuis Rivierenland Tiel sinds deze week met de BeterDichtbij dienst.

Lees meer