Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Elkerliek ziekenhuis zet BeterDichtbij in voor alle polipatiënten

Alle polipatiënten van het Elkerliek ziekenhuis kunnen vanaf nu BeterDichtbij gebruiken. Deze landelijke communicatiedienst van en voor de zorgsector, is breed beschikbaar gesteld in het Brabantse ziekenhuis. Het afgelopen jaar heeft het Elkerliek ziekenhuis deze app stapsgewijs per polikliniek in gebruik genomen als nieuw communicatiemiddel voor contact met patiënten.

BeterDichtbij breed uitgerold bij Elkerliek, lancering

“De wereld om ons heen wordt steeds meer digitaal. Dat geldt ook voor de zorg en daar spelen we als Elkerliek ziekenhuis op in”, zo vertelt Eveline de Bont, voorzitter raad van bestuur van het Elkerliek ziekenhuis. “Ook patiënten hebben steeds meer de behoefte om online contact met hun zorgverlener te hebben op het moment dat voor hen past. Dit gaat snel en eenvoudig via de BeterDichtbij-app. Het is een mooi voorbeeld van hoe we als patiënt en zorgverlener samen digitaal optrekken, om nu en in de toekomst duurzame en kwalitatief goede zorg te kunnen blijven bieden. Tegelijkertijd realiseren we ons dat de digitale slag niet voor iedereen eenvoudig te maken is of soms als belemmering voor zorg wordt gezien. Daar hebben we nadrukkelijk oog voor.”

Zelf bepalen wanneer je appt

Veel patiënten met een medische vraag bellen vaak de polikliniek. Soms ook voelen patiënten zich bezwaard om voor een vraag te bellen en sparen ze hun vragen op voor de volgende afspraak. Intussen blijven die vragen toch leven. De patiënt hoeft niet meer te wachten en hoeft soms zelfs niet eens meer naar het ziekenhuis te komen. Patiënten kunnen hun vraag stellen op elk moment, gewoon thuis of onderweg. De BeterDichtbij-app bewaart overzichtelijk alle vragen met de antwoorden erbij. De patiënt heeft de informatie dus altijd bij de hand en kan deze ook later teruglezen. “Wij zien in de ziekenhuizen waar BeterDichtbij ook ingezet wordt, dat patiënten dit geruststellend vinden en vaak ook veel tijd bespaart,” licht Sander Bijl – operationeel directeur van BeterDichtbij toe.

Landelijke communicatiedienst BeterDichtbij, initiatief NVZ en SAZ

BeterDichtbij wordt als landelijk communicatieplatform momenteel door meer dan 50 ziekenhuizen en zorgorganisaties ingezet. De vereniging Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ) en de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) – waarvan Elkerliek beide lid is – zijn de belangrijkste participanten in het bedrijf achter het BeterDichtbij platform. De zorgorganisaties nemen het voortouw in de continue doorontwikkeling van de dienst en digitaal contact in de zorg, voor alle Nederlanders. Al ruim 26.000 zorgprofessionals zetten BeterDichtbij in voor intussen bijna 800.000 Nederlanders. BeterDichtbij is recent uitgebreid met de module BeterDichtbij Collega, waarmee ook eenvoudig digitaal contact tussen zorgorganisaties en zorgverleners onderling mogelijk is geworden.