Ervaringen van patiënten en zorgverleners
“Voorafgaand aan een herhaalafspraak kunnen we patiënten via BeterDichtbij vragen of zij aan die afspraak behoefte hebben en in welke vorm. Daarmee voorkomen we onnodig reizen en sluiten we het beste aan bij zijn of haar communicatiebehoefte.”

“Ik dacht: hoe maak ik nou echt contact met mensen via een beeldscherm? Maar als je mensen beter leert kennen en vaker spreekt, valt dat weg. Dan merk je niet meer dat er een scherm tussen zit."

"We gebruiken het voornamelijk om afspraken door te sturen of bij herinneringen voor afspraken, zodat patiënten weten hoe ze voorbereid naar een afspraak kunnen komen bij ons op de poli. Dat werkt erg snel en prettig."

"Vroeg in de ochtend stuurt de nachtdienst een update aan de eerste contactpersoon van de patiënt. Het is ontzettend fijn om ’s morgens te lezen hoe jouw dierbare door de nacht is gekomen."

"Bij een BeterDichtbij gesprek heb je de tijd om de vraag uit te zoeken en dan kan je op je gemak antwoord geven."

"Als er een wondcomplicatie optreedt, dan wil ik daar graag snel van op de hoogte zijn. Vaak kan ik mensen al geruststellen op basis van een foto via de BeterDichtbij app."

"Onze zorg is meer planbaar want we kunnen zelf bepalen in het loop van de dag wanneer we reageren op de berichten."

"Het is voor mij eenvoudig om even dat appje te sturen en zorgverleners kunnen erop reageren wanneer zij er tijd voor hebben."

“Met ons team van dermatologen zijn we het zorgpad opnieuw gaan inrichten, waarbij we echt vanuit de behoeften van patiënten zijn gaan kijken.”
