Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Zorgprofessionals

Hoe zet ik een patiëntgesprek om naar een contactpersoongesprek?

Is er een BeterDichtbij gesprek aangemaakt, maar verloopt het contact niet met de patiënt zelf maar met een contactpersoon (partner, ouder, kind of mantelzorger bv.)?

Dan kan je het gesprek eenvoudig omzetten naar een contactpersoongesprek. Volg deze stappen:

1. Zoek de patiënt op in BeterDichtbij en open het patiëntgesprek.
2. Aan de linkerzijde zie je de patiëntgegevens. Klik in de blauwe balk op de knop ‘Wijzigen’
3. Er wordt nu een nieuwe pagina geopend. Scroll naar beneden en vink het vinkje ‘gesprek wordt gevoerd met patiënt zelf’ uit.
4. Er verschijnen nu extra velden. Vul deze velden in en klik vervolgens onderaan de pagina op ‘Opslaan’

Het gesprek is nu omgezet naar een contactpersoongesprek!

Verder leren in de BeterDichtbij Academie
Wil je weten hoe je een contactpersoongesprek aanmaakt? Bekijk deze en meer kennisvideo’s op de BeterDichtbij Academie.

Hans Stuurman servicedesk medewerker bij BeterDichtbij
Celine Hillenaar

Wil je iemand spreken? Neem gerust contact op.

Maandag t/m vrijdag: 08.30 tot 21.00

Zaterdag en zondag: 12.00 tot 17.00