Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Zorgprofessionals

Hoe los ik een activatiemelding op?

Berichten versturen en beeldbellen is mogelijk als de patiënt BeterDichtbij geactiveerd heeft. Is dat nog niet gebeurd of zie je een melding in je gespreksoverzicht? Zo los je dit op:

1. Zoek de patiënt op in BeterDichtbij en open het patiëntgesprek.
2. Aan de linkerkant zie je een rode balk met ‘Afwijkende gegevens’. Klik hier op de knop ‘Wijzigen’.
3. Er verschijnt een pop-up in beeld. Controleer de gegevens en pas deze zo nodig aan via de knop ‘Aanpassen’.

De gegevens zijn nu aangepast! De patiënt kan nu inloggen en het gesprek wordt automatisch actief en geopend.

Let op! Neem deze gegevens nooit zomaar over! Verifieer altijd goed de gegevens met de patiënt en zoals deze bij jullie bekend zijn in het EPD. Neem bij twijfel altijd contact op met de patiënt om de gegevens te controleren.

Verder leren in de BeterDichtbij Academie
Wil je weten hoe kunt controleren wanneer een patiëntgesprek geactiveerd is? Bekijk deze en meer kennisvideo’s op de BeterDichtbij Academie.

Hans Stuurman servicedesk medewerker bij BeterDichtbij
Celine Hillenaar

Wil je iemand spreken? Neem gerust contact op.

Maandag t/m vrijdag: 08.30 tot 21.00

Zaterdag en zondag: 12.00 tot 17.00