Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Koplopers digitaal contact in Nederland verrast met ijs van BeterDichtbij

Ziekenhuizen zetten grote stappen met digitaal contact tussen zorgverleners en patiënten. In steeds meer organisaties wordt BeterDichtbij aan alle patiënten aangeboden voor eenvoudig en veilig digitaal contact. Het Drentse Wilhelmina Ziekenhuis Assen, het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam en Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis op Goeree-Overflakkee zijn drie van de koplopers die meer dan 20.000 patiënten actief aangesloten hebben op BeterDichtbij. Het zijn de zorgverleners die zich hiervoor inzetten en deze ontwikkeling mogelijk maken. En om hen in het zonnetje te zetten, reisden we vandaag de ziekenhuizen af met lekker ijs voor iedereen.

Contact op jouw moment en verdiepend consult

Op steeds meer plekken zijn er meer dan 10.000 patiënten aangesloten op BeterDichtbij voor eenvoudig en veilig contact met hun zorgverleners. Met intussen al 42 aangesloten zorgorganisaties, groeit het aantal Nederlanders dat BeterDichtbij gebruikt, elke dag verder. “Patiënten geven aan dat zij door gebruik van BeterDichtbij veel tijd besparen, en – nog belangrijker – dat zij hun zorgverlener als dichtbij ervaren. Tegelijkertijd hebben zorgverleners meer grip op hun tijd en kunnen zij hun patiënten op het juiste moment van de juiste informatie voorzien en consulten verdiepen of soms zelfs voorkomen,” licht Zonja de Klein, programmamanager bij BeterDichtbij, toe.

Koplopers in het zonnetje

BeterDichtbij zet deze week de zorgverleners die werken bij de koplopers in het zonnetje. “Het zijn de zorgverleners die het verschil maken. Het is echt te bewonderen hoe die zich inzetten om hun patiënten deze extra service aan te bieden. Dat vraagt echt lef, zeker ook als zij hun processen verder gaan automatiseren en daarmee digitaal contact beschikbaar stellen voor 100% van de poliklinische patiënten.” In de praktijk blijkt, dat juist bij digitale zorg op grote schaal, de voordelen ook het grootst zijn. De Klein vertelt verder: “Dan gaan zorgverleners ook merken dat de telefoondruk afneemt, ze de meer tijd en aandacht kunnen besteden aan patiënten die het echt nodig hebben en leren waar de gouden momentjes zitten in de patiëntreis. Waar kun je patiënten al voorafgaand informeren, hoe houd je goed de vinger aan de pols en voorkom je zorgen? Dan ga je de zorg niet alleen makkelijker, maar ook beter maken.”

Logos koplopers BeterDichtbij