Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Eenvoudig digitaal contact voor alle patiënten van IJsselland Ziekenhuis

Het IJsselland Ziekenhuis zet een grote stap in de digitalisering van contact tussen zorgverleners en patiënten. Vanaf nu kunnen alle polipatiënten van het ziekenhuis gebruik maken van BeterDichtbij voor eenvoudig contact met de eigen zorgverleners.

Brede lancering IJsselland Ziekenhuis

v.l.n.r.:, Albert van Wijk, voorzitter raad van bestuur IJsselland Ziekenhuis, Sabine Boon, projectmanager zorg IJsselland Ziekenhuis, Iris Ballemaker, doktersassistent en HiX coördinator IJsselland Ziekenhuis, Souhail Benmousa, projectmanager BeterDichtbij, Godfried Bogaerts, algemeen directeur BeterDichtbij.

Even een vraag stellen, makkelijk informatie, een video of folder ontvangen en thuis rustig nalezen. Wie patiënt is het bij IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan den IJssel kan dit nu nog makkelijker via BeterDichtbij. Het ziekenhuis stelt deze digitale dienst nu aan alle polipatiënten beschikbaar aan patiënten. Is het goed om elkaar te zien, maar hoeft dit niet in het ziekenhuis, dan kunnen zorgverleners ook veilig beeldbellen met patiënten via BeterDichtbij.

Patiëntondersteuning in het ziekenhuis zelf

Om iedereen de mogelijkheid te geven hier gebruik van te maken, heeft het ziekenhuis een servicepunt ingericht voor vragen. In de hal van het ziekenhuis zit de afdeling Patiëntenvoorlichting klaar om patiënten te helpen bij bijvoorbeeld het downloaden van de app, samen activeren en beantwoorden van vragen over hoe je BeterDichtbij kunt gebruiken. Belangrijke ondersteuning om bijvoorbeeld mensen die minder digitaal vaardig zijn ook de kans te geven gebruik te maken van BeterDichtbij. Lees hier verder over op de website van het IJsselland Ziekenhuis.

Landelijke inzet BeterDichtbij

BeterDichtbij wordt als landelijk communicatieplatform momenteel door meer dan 50 ziekenhuizen en zorgorganisaties. Steeds meer ziekenhuizen kiezen voor brede inzet van digitaal contact, zoals dit jaar ook al Franciscus Gasthuis en Vlietland (Rotterdam en Schiedam), Ikazia Ziekenhuis (Rotterdam), Zaans Medisch Centrum (Zaandam) en het Diakonessenhuis (Utrecht). Ook de thuiszorg en revalidatiecentra zetten BeterDichtbij op steeds meer plekken in.

In Rotterdam Rijnmond lopen ziekenhuizen sterk voor in de inzet van digitaal contact via BeterDichtbij, met aangesloten ziekenhuizen als ook het Maasstad Ziekenhuis, Erasmus MC Sophia, Albert Schweitzer ziekenhuis en Spijkenisse MC.

BeterDichtbij is een initiatief van en voor de zorgsector zelf, en opgericht door de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) en Vereniging van Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ).