Direct in contact met uw patiënten bij pre-operatief. Wanneer u wilt.
BeterDichtbij, eenvoudig digitaal contact met uw patiënten
Als anesthesist of intakeverpleegkundige heeft u korte tijd intensief contact met uw patiënten. Het pre-operatief spreekuur is voor uw patiënten vaak een spannend moment en de informatie die u met hen deelt kunnen zij niet altijd onthouden. Daarnaast hebben uw patiënten vaak voorafgaand aan een operatie of ingreep nog vragen, waar zij u nu nog voor bellen of die ze meenemen in het eerstvolgende consult. Met BeterDichtbij kunt u nog makkelijker contact met elkaar leggen om deze vragen te beantwoorden. Zo houdt vinger aan de pols en deelt u de juiste informatie op het juiste moment. Daarnaast kunnen uw patiënten de informatie nalezen op een rustig moment. Zo bent u eenvoudig in contact, op het moment dat het u en uw patiënten goed uitkomt.
Daarom kiezen zorgverleners voor BeterDichtbij:
Digitaal pre-operatief spreekuur, eenvoudig en veilig
Digitaal contact wordt steeds vaker ingezet voor het pre-operatief spreekuur. Met BeterDichtbij, initiatief van en voor de zorgsector, bent u eenvoudig en veilig in contact met uw patiënten. Wanneer u wilt. Digitaal contact met patiënten via BeterDichtbij helpt u om spreekuren efficiënter in te richten, patiënten goed voor te bereiden en hen alleen naar het ziekenhuis te laten komen als het echt noodzakelijk is.
Uw patiënten gebruiken BeterDichtbij binnen een eenvoudige app. Uzelf werkt binnen een beveiligd webplatform, zoveel mogelijk gekoppeld aan uw eigen systemen en het EPD, zoals HiX en Nexus. Op deze manier kunt u erop rekenen dat de gegevens die u uitwisselt met uw patiënten niet in verkeerde handen vallen.
Vragenlijsten herinnering
Via BeterDichtbij is het mogelijk om patiënten op de hoogte te stellen dat er vragenlijsten voor hen klaar staan op het portaal. Toch kan het gebeuren dat uw patiënten deze vergeten in te vullen. Via ingeplande berichten is het mogelijk om uw patiënten automatisch een herinnering te versturen zodat zij hierop geattendeerd worden.
Pre-operatief informeren
Het is belangrijk dat de patiënt goed geïnformeerd is over wat hem of haar te wachten staat voorafgaand aan de operatie en dat hij/zij goed voorbereid op de OK verschijnt. Om de patiënt te helpen bij deze voorbereiding, kunt u via BeterDichtbij de patiënt bijvoorbeeld herinneren aan het nuchterbeleid.
Postoperatieve nazorg
In plaats van een aantal dagen of weken na de operatie te bellen, kunnen de poli-assistenten ook een berichtje inplannen voor de patiënt. Hierin kunnen zij bijvoorbeeld vragen hoe het met de patiënt gaat. Gaat het goed, dan is geen extra zorg nodig. Gaat het niet goed, dan kan een afspraak worden ingepland.
Waarom contact met uw patiënten via BeterDichtbij?
Het is de ambitie van BeterDichtbij om de zorg voor u én uw patiënten makkelijker te maken. Zorgverleners die betrokken zijn bij het pre-operatieve spreekuur, verspreid over heel Nederland, maken gebruik van BeterDichtbij om te communiceren met hun patiënten. Met BeterDichtbij heeft u de controle over wat u wilt delen met uw patiënten, eenvoudig en wanneer het u uitkomt. Anesthesisten en intakeverpleegkundigen geven aan dat deze vorm van digitale zorg hen tijd bespaart, en effectief is om hun patiënten te activeren.

Functionaliteiten BeterDichtbij voor zorgverleners
Automatiseren en inplannen van berichtgeving voor uw patiënten
Makkelijk overdragen binnen uw poli of praktijk
Integratie met bestaande systemen: EPD, SAML 2.0 en HL7
Eenvoudige koppeling met andere apps voor inzicht in data
Gratis demo op uw afdeling?
Heeft u vragen over BeterDichtbij of bent u benieuwd wat BeterDichtbij voor uw afdeling kan betekenen? Neem gerust contact op met Godfried of Sander, of stuur ons een bericht via onderstaand contactformulier.