Digitaal contact bij gynaecologie en verloskunde: praktijkervaringen
Eenvoudig contact met patiënten op de poli gynaecologie
- Makkelijk contact tijdens fertiliteitstraject
- Delen van niet-impactvolle biopt uitslag
- Voorbereide zwangere op het fysieke consult
Je hebt veel en vaak intensief contact met je patiënten als gynaecoloog, verloskundige, fertiliteitsarts, obstetrieverpleegkundige, IVF analist of andere zorgverlener op de afdeling gynaecologie en verloskunde. Wat zijn de ervaringen met BeterDichtbij bij gynaecologie en verloskunde? We delen hier enkele van de vele voorbeelden met je.
Makkelijk contact tijdens fertiliteitstraject
Wat nu als je de fertiliteitstelefoon niet meer nodig hebt, en alle vragen digitaal kunt beantwoorden? Op een aantal fertiliteitspoli’s in Nederland is deze stap gezet, en met succes. Zowel je patiënt(en) als jijzelf als zorgverlener besparen hiermee tijd, en je hebt beiden toch contact op het moment dat je uitkomt. Ook wordt BeterDichtbij bijvoorbeeld ingezet om zo schriftelijk toestemming te vragen om een embryo te ontdooien, in plaats van bellen voorafgaand aan het terugplaatsen.
- Bericht sturen voor schriftelijk akkoord
- Eenvoudig informatie delen inclusief een link naar folder, video of website
Delen van niet-impactvolle biopt uitslag
Via BeterDichtbij deel je eenvoudig uitslagen van bijvoorbeeld een boipt met je patiënten. Dat maakt bellen niet meer nodig, wat meer tijd kost en ook niet altijd in één keer lukt. Voor jou prettig omdat je zo je werk op de poli beter kunt plannen. En voor je patiënten goed om hun uitslag zo sneller te ontvangen en zonder te wachten op het telefoontje van jou als zorgverlener.
- Altijd je patiënt bereiken: stuur je bericht en je ziet wanneer het is gelezen
- Makkelijk een link toevoegen naar bijvoorbeeld het patiëntenportaal
Voorbereide zwangere op het fysieke consult
In een zwangerschapstraject heb je veelvuldig contact met de patiënt als verloskundige of gynaecoloog. Door de informatie voor je patiënten op het juiste moment te delen, komt je patiënt beter voorbereid naar het fysieke consult. Denk aan een update over de groei van de baby, voorlichting over de onderzoeken en echo’s. Ook na de bevalling kan digitaal contact de voorkeur hebben voor jonge ouders, waardoor soms blijkt dat het nagesprek na 6 weken niet meer nodig is.
- Makkelijk een video, link of digitale folder sturen aan je patiënten
- Berichten of berichtenreeks inplannen voor het juiste moment
Kijk nu terug
In het kort over BeterDichtbij
BeterDichtbij is dé landelijke communicatiedienst voor eenvoudig en veilig contact met je patiënten, cliënten en collega’s in de regio. Voor meer grip op je tijd. En het juiste contact op het juiste moment met je patiënten. Elke dag maken 25.000+ zorgverleners in Nederland gebruik van BeterDichtbij.
De BeterDichtbij Academie
Bij de BeterDichtbij Academie vind je de kennis en inspiratie die je nodig hebt om verder aan de slag te gaan met BeterDichtbij. Bekijk alle inspiratievideo’s, hand-outs, schrijf je in voor een webinar of ga aan de slag met een training.
Wil je bijdragen aan de verdere ontwikkeling van BeterDichtbij?
Elke dag zetten we ons volop in om BeterDichtbij verder te ontwikkelen, met als doel een optimale zorgervaring te bieden. Mogen we je benaderen voor feedback tijdens de voortdurende verbetering van BeterDichtbij voor zorgverleners?