Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Eerste apothekers van start met BeterDichtbij bij het BovenIJ ziekenhuis

De poliklinische apotheek van het BovenIJ ziekenhuis is als eerste poliklinische apotheek in Nederland gestart met de BeterDichtbij app.

BovenIJ apotheek van start

Vragen over bestelling en gebruik medicatie

Patiënten kunnen voortaan appen met hun apotheker in het BovenIJ ziekenhuis. Jelmer Faber, apotheker van de poliklinische apotheek in het BovenIJ ziekenhuis: ‘Met de introductie van de BeterDichtbij app willen we patiënten die op regelmatige basis recepten komen afhalen een extra communicatie mogelijkheid geven om vragen te stellen over het gebruik van hun medicatie of bestelde medicatie.’

Makkelijk en laagdrempelig

Via de BeterDichtbij app kunnen patiënten een vraag stellen over hun behandeling op het moment dat het hun uitkomt. De BeterDichtbij app sluit hiermee aan op de behoefte van de patiënt en de huidige digitale ontwikkelingen in de zorg. Als een patiënt en zijn apotheker, medisch specialist of andere zorgverlener appen over een medicijnnaam, wordt die naam automatisch aanklikbaar naar meer informatie via Apotheek.nl. Zo ontvangen patiënten altijd juiste, betrouwbare medicijninformatie.

In het BovenIJ ziekenhuis is de BeterDichtbij app naast de poliklinische apotheek ook beschikbaar voor patiënten bij de poliklinieken en de zorgafdelingen.