Bravis start met BeterDichtbij
Het Bravis ziekenhuis is gestart met BeterDichtbij voor makkelijk contact tussen arts en patiënt. Met de BeterDichtbij app kunnen patiënten rechtstreeks hun vraag stellen aan hun zorgverlener, gewoon vanuit huis en op elk moment.
Via de app kan niet alleen een vraag gesteld worden, maar bijvoorbeeld ook foto’s of bestanden meegestuurd worden. Daarnaast kunnen patiënten via de app uitgenodigd worden voor beeldbellen. Bravis start met een pilot op vier afdelingen: kindergeneeskunde, revalidatie, oncologie en reumatologie. Na drie maanden wordt het werken met BeterDichtbij geëvalueerd. Bij succes gaat stapsgewijs het hele ziekenhuis werken met de app.
Zorg dichtbij
Meer digitaal patiëntencontact past in de ontwikkeling van het ziekenhuis naar ‘Het nieuwe Bravis’, waar de zorg voor patiënten niet alleen plaatsvindt binnen de muren van het fysieke ziekenhuis, maar ook steeds meer bij samenwerkende zorgverleners, Bravispunten of gewoon thuis.
“We bouwen aan een nieuw ziekenhuis. Niet alleen van steen, maar ook aan de zorg van de toekomst, aldus Bianka Mennema-Vastenhout, bestuursvoorzitter van het Bravis ziekenhuis. “Bij deze ontwikkeling hoort een andere manier van patiëntencontact. Als patiënt beslis je samen met jouw zorgverlener wat voor jou het beste is en daarin heb je als patiënt zelf de regie in handen. De BeterDichtbij app is daarin een handig hulpmiddel.”