Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Patiënten Wilhelmina Ziekenhuis Assen nu op alle poliklinieken makkelijker in contact met zorgverlener

Vanaf nu kunnen alle patiënten van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA) op iedere polikliniek eenvoudig met hun zorgverlener in contact komen met de app BeterDichtbij. Het inzetten van deze app speelt in op de behoefte van de patiënt om sneller en op een tijd dat het hen goed uitkomt met hun arts of een andere zorgverlener contact op te nemen.

Wilhelmina Ziekenhuis Assen - BeterDichtbij op alle poli's

Op de foto: alle ambassadeurs, de projectleiders van BeterDichtbij in het ziekenhuis en bestuurder Suzanne Kruizinga (volledig rechts)

WZA logoBeterDichtbij is al enige maanden in gebruik op de WZA poliklinieken kindergeneeskunde, keel- neus- en oorkunde (KNO), diëtetiek en chirurgie. De ervaringen waren positief, waarna besloten is de app voor alle patiënten toegankelijk te maken. Het ziekenhuis heeft grote stappen gezet in het beschikbaar stellen van BeterDichtbij voor alle patiënten.

De BeterDichtbij-app is een app waarmee patiënten vragen kunnen stellen aan het ziekenhuis. Dat kunnen algemene vragen zijn, bijvoorbeeld over bezoektijden, over parkeren of over het patiëntenportaal MijnWZA. Medewerkers van de receptie beantwoorden deze vragen. Het kunnen ook meer persoonlijke vragen aan een zorgverlener zijn over behandeling of klachten. Patiënten kunnen via de app vragen aan hun zorgverlener stellen nadat ze bij de poli een actievatiecode hebben gekregen. De patiënt ontvangt die per SMS. Na veilige registratie, kan de patiënt vragen stellen aan de eigen arts of andere zorgverlener van het WZA.

Laagdrempelig contact

De BeterDichtbij app is veilig en betrouwbaar. “Het is een laagdrempelige manier voor de patiënt om contact te leggen met zijn of haar zorgverlener,” aldus Lianne Holtmaat, projectcoördinator in het ziekenhuis. “Het vervangt telefonisch of persoonlijk contact niet, maar het kan wel een waardevolle toevoeging zijn.” Het voordeel is dat de patiënt een vraag kan stellen op het moment dat het hem goed uitkomt. De patiënt krijgt binnen drie dagen antwoord. Handig is ook dat het gesprek weer na te lezen is. “Als er dringende vragen zijn, dan kan de patiënt beter bellen.”

WZA Infoplein Digitale ZorgInfoplein Digitale Zorg

Patiënten die er vragen over hebben, of hulp nodig hebben de het installeren van de app op hun mobiele telefoon of tablet, kunnen terecht bij het Infoplein Digitale Zorg, in de centrale hal van het WZA. Dit informatiepunt is geopend op werkdagen van 08.30 tot 16.30 uur.

BeterDichtbij groeit in Nederland

Het Wilhelmina Ziekenhuis Assen startte in mei van dit jaar met BeterDichtbij, als eerste ziekenhuis in Drenthe. Het is één van de 22 ziekenhuizen die BeterDichtbij inzet in Nederland. Steeds meer ziekenhuizen en afdelingen maken het voor patiënten mogelijk hun vraag te stellen via BeterDichtbij, informatie eenvoudig na te lezen van bijvoorbeeld Thuisarts.nl of Apotheek.nl.