Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Tergooi gestart met BeterDichtbij voor makkelijk contact patiënt en zorgverlener

Sinds deze maand werkt Tergooi ook met BeterDichtbij. Het ziekenhuis, met locaties in Hilversum, Blaricum en Weesp, zet BeterDichtbij in voor makkelijk digitaal contact tussen de arts en zijn patiënten, gewoon via de mobiele telefoon en tablet. Een gebruiksvriendelijke manier waardoor patiënten minder vaak naar het ziekenhuis hoeven te komen, aldus het ziekenhuis.

Logo-TergooiBeterDichtbij wordt door het ziekenhuis ingezet voor specifieke afspraken, bijvoorbeeld een videoconsult als controleafspraak na een operatie aan de neus- en keelamandelen of als online consult bij het beoordelen van een behandeling bij voorstadia van huidkanker. In dit laatste geval stuurt de patiënt via de app een foto naar de dermatoloog. Op basis hiervan volgt een videoconsult, een telefonisch consult of een fysiek consult.

“Het werkt heel makkelijk”

KNO-arts Bas Roukema is enthousiast over het gebruik van de app als nacontrole van het kinderdagprogramma: ‘De BeterDichtbij-app werkt heel makkelijk, zowel voor de patiënt als de specialist. Je hebt direct contact en geen DigiD nodig om in te loggen. Bovendien scheelt het videoconsult de ouders en het kind een ritje naar het ziekenhuis. Iets wat voor jonge kinderen toch best spannend is.’

Zorg makkelijk en dichtbij voor patiënten

BeterDichtbij wordt inmiddels in 34 ziekenhuizen en tientallen huisartsenpraktijken in Nederland ingezet. Als initiatief van en voor de zorgsector, breidt het gebruik van BeterDichtbij snel uit. Met gebruik van BeterDichtbij nemen we de volgende stap in het digitaal aanbieden van onze zorg en brengen we deze nog makkelijker en dichter bij onze patiënten, aldus Tergooi.