De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl
Online lunchsessie - Slim verder met BeterDichtbij
Slim verder

Online lunchsessie: Slim verder met BeterDichtbij (11 juni 2024)

11 juni 12:15 - 13:00 Digitaal

De presentatieslides van het IJsselland Ziekenhuis, Diakonessenhuis en BeterDichtbij terugkijken kan ook!

Download presentaties

Vragen & antwoorden

Dank voor jullie vragen tijdens de sessie! We hebben veel vragen kunnen beantwoorden, maar nog niet allemaal. Daarom hebben we de nog open vragen, hieronder beantwoord. En je geholpen door je te verwijzen naar meer kennis en training op de BeterDichtbij Academie.

Hoe is BeterDichtbij aan de slag met AI?

Er kan veel met AI zoals ChatGPT. We zien zeker kansen, en onderzoeken die dan ook op dti moment. Dat doen we zorgvuldig, want betrouwbaarheid is en blijft belangrijk, en vanuit de kracht van de relatie: uiteindelijk is de zorg echt mensenwerk. Samen met een aantal medisch specialisten, onderzoeken we twee waardevolle toevoegingen: hoe ChatGPT gesprekken met patiënten/cliënten kan samenvatten voor het EPD én hoe het kan helpen om je berichten aan patiënten begrijpelijker te maken. Als we hier nieuws over hebben, horen jullie dat uiteraard!

Hoe kan ik zelf ook aan de slag met automatische berichten?

Leuk te zien dat jullie zoveel vragen stelden over hoe je ook kunt gaan werken met automatische berichten. Dit heeft veel toegevoegde waarde in zorgorganisaties, omdat ze hiermee vragen kunnen voorkomen en kleine maar belangrijke berichten standaard kunnen inzetten in hun zorgpad, zoals nuchter-reminder voor een operatie.

Technisch: je kunt er gebruik van maken als jouw organisatie de HL7 koppeling inzet of is aangesloten op Zorgplatform van ChipSoft.

  • Je projectleider of beheerder kan je hier meer over vertellen.

Wat kun je nu al doen: hoe communiceer je met je patiënten in het gehele zorgpad en waar kan het beter? Hoe kun je bv. vragen voorkomen, of een tijdrovend telefoontje vervangen door een berichtje? Door je hier al een beeld over te vormen, kun je erna snel en passend aan de slag met automatische berichten.

Hoe maak ik een gesprek aan met een ouder (of andere contactpersoon) van een kind?

  • Je doet dit via deze stappen:
  • Klik op blauwe knop ‘Nieuw patiëntgesprek’
  • Vul de gegevens in indien nodig
  • Zet het vinkje uit “Gesprek wordt gevoerd met patiënt zelf”
  • Vul de gegevens van de contactpersoon in (zoals een ouder of mantelzorger)
  • Klaar!

Kijk je liever de video? Ga naar de BeterDichtbij Academie >

Contactpersoongesprek aanmaken

Wil je een patiëntgesprek omzetten naar een contactpersoongesprek? Dat kan ook. Zie op de BeterDichtbij Academie de stappen die je daarvoor volgt >

Beeldbellen: hoe komt het dat ik mijn patiënt soms pas later zie?

Er zit inderdaad wat tijd tussen het moment dat het beeldbelgesprek opgestart wordt door de zorgverlener en de aankomst van het beeldbelgesprek bij jouw patiënt. Dit gaat namelijk over meerdere technische schijven, om zot tot een veilige en stabiele verbinding te kunnen komen. Denk aan internetsnelheid, netwerkcapaciteit. En soms is het vanuit de patiënt nog noodzakelijk om toestemming te geven om de camera en microfoon te gebruiken, wat soms enige tijd in beslag neemt.

Kan ik een digitale wachtkamer gebruiken bij beeldbellen?

Dit hebben we bewust niet beschikbaar gesteld in BeterDichtbij. Hoewel we weten dat de dag soms anders kan lopen dan je wenst als zorgverlener, geloven we niet dat dit het gemak biedt dat we willen bieden aan patiënten.

Hoe zit het met het declareren van berichten via BeterDichtbij?

Ook berichten kun je soms declareren, maar hoe dit wordt gedaan verschilt per zorgorganisatie. Neem daarom contact op met de zorgadministratie van jouw organisatie, voor de afspraken en details voor jou en je afdeling.

Als eerste slimme tips & laatste nieuws over BeterDichtbij ontvangen? Abonneer je op de nieuwsbrief!

Dat wil ik ook!

Verder aan de slag