De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Wat is nieuw in het BeterDichtbij platform?

Het BeterDichtbij platform wordt continu doorontwikkeld voor zorgprofessionals en patiënten en cliënten. Bekijk hier de laatste verbeteringen en aanpassingen. Wil je op de hoogte blijven, schrijf je dan in voor de BeterDichtbij Academie nieuwsbrief.

Weergave patiëntnaam in BeterDichtbij webplatform verbeterd

Januari 2024

De weergave van de patiëntnaam en geboortedatum is geoptimaliseerd op verzoek van gebruikers. Je ziet als zorgprofessional nu altijd de gegevens zoals bekend bij de zorgorganisatie in het BeterDichtbij gespreksoverzicht. Ook is de naam van de gebruiker van de app nu inzichtelijk.

Verbeteringen met praktijkvoorbeelden

Wat is er veranderd voor jou als zorgprofessionals? We leggen het je uit aan de hand van twee praktijkvoorbeelden.

1.     Vanaf nu zie je altijd de naam van de patiënt zoals bij jou bekend is in het gespreksoverzicht. Als je vervolgens het gesprek opent zie je linksboven altijd de naam en gegevens van de patiënt zoals ingevoerd bij het aanmaken van het gesprek staan. Linksonder zie je de gegevens van de gebruiker die de app heeft geactiveerd.

2. Hebben bv. partners samen één e-mailadres of 06-nummer? Dan komt het soms voor dat de partners één account hebben samen. Vanaf nu zie je dus duidelijk wie je hebt uitgenodigd en wie de app gebruikt.

Belangrijk: Een gesprek met twee personen met één e-mailadres of 06-nummer is niet wenselijk. Maak daarom  een contactpersoongesprek aan voor de één en een normaal gesprek voor de ander. Dit i.v.m. veiligheid en overzicht voor zowel de zorgprofessional als de patiënt(en) zelf.

Tip: Maak een contactpersoongesprek aan

Een contactpersoongesprek maak je aan als je de zorg afstemt met een ouder, kind of begeleider van je patiënt. Wij adviseren dit ook te gebruiken wanneer partners samen één e-mailadres of 06-nummer gebruiken. Dit geeft jou als zorgverlener meer overzicht, maar is zeker voor de gebruiker van de app van meerwaarde. Die ziet namelijk in onze app dat het een gesprek over iemand anders betreft.

Kennisvideo: zo maak je een contactpersoongesprek aan

Meneer de Jongh is in gesprek met zijn eigen zorgverlener via BeterDichtbij.

Toegankelijke BeterDichtbij app voor patiënten en cliënten

Oktober 2023

Om BeterDichtbij voor iedereen beschikbaar te stellen, is het natuurlijk belangrijk dat de app goed te gebruiken is door iedereen. Daarom investeerden we in de verdere toegankelijkheid van de app voor bijvoorbeeld mensen met een zicht- of bewegingsbeperking. Ook breidden we de instructievideo’s uit voor bijvoorbeeld mensen die laaggeletterd zijn en vertaalden we de instructiematerialen naar het Arabisch, Turks en Engels voor wie Nederlands niet als eerste taal heeft.

Verbeterd gespreksoverzicht in BeterDichtbij webplatform

April 2023

Het gespreksoverzicht in het BeterDichtbij platform is vernieuwd en verbeterd. Waar het gespreksfilter eerst bovenaan de gesprekkenlijst stond, is deze nu verplaatst naar links. De werking van de filters is hetzelfde gebleven. Ook is het zoekveld om een patiëntgesprek te zoeken verkleind.

Daarnaast is het mogelijk om de gesprekken te weergeven in kaartweergave, handig want hiermee kunt u een voorvertoning zien van het patiëntgesprek en ziet u de profielfoto van de patiënt. Ook kunt u in kaartweergave zien of beeldbellen met de patiënt mogelijk is, of het gesprek wordt gevoerd met een contactpersoon en wat de status is van het gesprek.

Verbeterd gesprekken overzicht van BeterDichtbij

Patiëntinformatie van kanker.nl nu beschikbaar via BeterDichtbij

Januari 2023

Logo kanker.nlArtsen en verpleegkundigen kunnen vanaf nu de informatie van online platform kanker.nl eenvoudig en veilig delen met hun patiënten via BeterDichtbij. Dankzij een slimme integratie, is de informatie over kanker, de behandeling ervan en over leven met kanker zo direct beschikbaar.

De informatie van kanker.nl is voor alle zorgverleners die betrokken zijn bij oncologietrajecten beschikbaar. Zij bepalen zelf welke informatie ze delen met hun patiënten. Het is direct beschikbaar via de contentbibliotheek, net als de informatie van Thuisarts.nl en van Indiveo (als jouw organisatie klant is).

Voorbeeldscherm - integratie kanker.nl in BeterDichtbij

Lees verder over de samenwerking >

Wil je meer inspiratie en nieuws over digitale zorg?

Abonneer je nu op de BeterDichtbij Academie nieuwsbrief, net als andere zorgprofessionals die werken met digitale diensten. Iedere twee maanden ontvang je slimme tips, ervaringen van collega’s en de laatste ontwikkelingen in je mailbox. En natuurlijk kun je je op ieder moment afmelden.

Dat wil ik ook!

Man met BeterDichtbij app binnen aan tafel

Alle releases beschikbaar op de BeterDichtbij klantomgeving

Functioneel beheerders en projectleiders kunnen op de klantomgeving ook alle release updates en verdere achtergrondinformatie vinden en een vraag stellen of probleem melden. Heb je nog geen account voor de klantomgeving, vraag dat bij ons aan.

Celine Hillenaar

Heb je een vraag over BeterDichtbij?

Neem gerust contact op met de BeterDichtbij servicedesk. We helpen je graag verder.