Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Veilig appen met zorgverleners in Gelre ziekenhuizen: eerste STZ ziekenhuis dat BeterDichtbij inzet

Er is steeds meer behoefte aan direct, snel en laagdrempelig communiceren op het moment waarop het zender en ontvanger het beste uitkomt. Daarom doet Gelre ziekenhuizen mee aan de BeterDichtbij app. Het ziekenhuis met locaties in Apeldoorn en Zutphen, is het eerste topklinische opleidingsziekenhuis (STZ) dat de digitale dienst inzet. Hiermee kunnen patiënt en zorgverlener veilig en makkelijk communiceren op het moment waarop het hen het beste uitkomt.

Gelre_BeterDichtbij_kernbeeld

Op ieder moment vragen stellen

“Als innovatief ziekenhuis kijken we continu hoe we onze zorg en dienstverlening voor onze patiënten kunnen verbeteren, en zo zijn we gestart met BeterDichtbij,” vertelt Raad van Bestuur lid Edwin Maalderink. “De BeterDichtbij app is geen vervanging, maar een waardevolle toevoeging aan bestaande communicatiemiddelen. Voor of na een afspraak zitten patiënten vaak met allerlei vragen: praktische vragen of vragen over ziekte of gezondheid. Deze worden meestal telefonisch gesteld of uitgesteld tot het volgende ziekenhuisbezoek. Dat kan onnodig zorgen opleveren. Vanaf nu kunnen patiënten deze vragen ook stellen via de BeterDichtbij app. Snel, veilig, makkelijk en een geruststelling voor patiënten: ze kunnen hun vraag op ieder moment kwijt. Handig is ook dat ze de berichten altijd rustig kunnen nalezen.”

Medische vragen en toegang tot patiëntendossier

BeterDichtbij is van start gegaan als initiatief van de Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ), een vereniging van de 28 regionale ziekenhuizen. Uniek bij Gelre ziekenhuizen is dat patiënten ook een digitale samenvatting van hun dossier kunnen opvragen via de app.

“Ruim 200 medewerkers en 1.100 patiënten zijn inmiddels actief gebruiker van de BeterDichtbij app in Gelre ziekenhuizen, dat zijn zo’n 1.500 gesprekken en 9.000 berichten. De vragen worden beantwoord via een beveiligd webplatform. Naast de receptiemedewerkers die de algemene vragen beantwoorden, gebruiken nu zorgverleners van 13 poliklinieken en afdelingen in Apeldoorn en Zutphen de app voor medische vragen. Andere afdelingen sluiten binnenkort ook aan,“ vult Edwin Maalderink aan.

Meer weten? Tijdens de E-healthweek staat op dinsdag 22 januari een informatiestand van BeterDichtbij tussen 9.00 en 14.30 uur in de centrale hal van Gelre Apeldoorn. Kom daar gratis een kopje koffie drinken en ervaren hoe de BeterDichtbij app werkt, meer informatie leest u op de website van Gelre ziekenhuizen >