Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Neurologie en digitaal contact: praktijkervaringen

Eenvoudig contact met patiënten met neurologische aandoeningen

  • Follow up na TIA of CVA
  • Delen van niet-impactvolle uitslagen 
  • Vragen voorkomen bij nazorg CTS

Als zorgverlener van mensen met neurologische aandoeningen, heb je veel contact met je patiënten en hun naasten. Met de inzet van BeterDichtbij kun je dit contact nog makkelijker maken. Laat je inspireren door enkele van de vele praktijkvoorbeelden in Nederland.

Follow up na TIA of CVA

Voor patiënten die na een TIA of CVA weer naar huis gaan, breekt een intensieve periode aan. Digitaal kun je laagdrempelig contact houden met elkaar. Is bij een (controle)afspraak fysiek onderzoek niet nodig, dan kun je makkelijk het consult omzetten naar een beeldbelconsult. Triage kan je vooraf doen via een vragenlijst, verstuurd via BeterDichtbij.

  • Gemakkelijk berichten versturen, ook automatisch
  • Beeldbellen: geeft inzicht in thuissituatie en bespaart energie bij de patiënt

Delen van niet-impactvolle uitslagen 

Via BeterDichtbij deel je eenvoudig uitslagen van bijvoorbeeld bloedonderzoeken met je patiënten. Dat maakt bellen niet meer nodig, wat meer tijd kost en ook niet altijd in één keer lukt. Voor jou prettig omdat je zo je werk op de poli beter kunt plannen. En voor je patiënten goed om hun uitslag zo sneller te ontvangen, zonder te wachten op het telefoontje van jou als zorgverlener.

  • Altijd je patiënt bereiken: stuur je bericht en je ziet wanneer het is gelezen
  • Eenvoudig digitaal contact met de familie of andere naasten van je patiënt

Vragen voorkomen bij nazorg CTS

Vaak hebben patiënten met carpaal tunnelsyndroom (CTS) zorgen over de aanhoudende pijn die ze ervaren, bijvoorbeeld na een injectie. De informatie die zij hierover ontvangen, wordt niet altijd gelezen of begrepen, en daarom bellen ze naar de poli met hun zorgen. Via BeterDichtbij kun je het aantal telefoontjes flink verminderen door ze op het juiste moment de juiste informatie te sturen.

  • Automatisch berichten sturen aan patiënten
  • Eenvoudig informatie delen, bijvoorbeeld via een digitale folder of link

Dr. H. Lövenich

SJG Weert

Dr. H. Lövenich over zijn ervaring met BeterDichtbij
SJG Weert
Je zou denken dat ouderen niet digitaal vaardig zijn. Hierdoor verbaast het me dat sommigen toch goed met BeterDichtbij kunnen omgaan. Maar anderen vinden contact op deze manier minder fijn en dat respecteer ik.
Lees interview
BeterDichtbij - over ons in vierkant formaat

In het kort over BeterDichtbij

BeterDichtbij is dé landelijke communicatiedienst voor eenvoudig en veilig contact met je patiënten, cliënten en collega’s in de regio. Voor meer grip op je tijd. En het juiste contact op het juiste moment met je patiënten. Elke dag maken 25.000+ zorgverleners in Nederland gebruik van BeterDichtbij.

Meer over BeterDichtbij
Kernbeeld van de BeterDichtbij Academie

De BeterDichtbij Academie

Bij de BeterDichtbij Academie vind je de kennis en inspiratie die je nodig hebt om verder aan de slag te gaan met BeterDichtbij. Bekijk alle inspiratievideo’s, hand-outs, schrijf je in voor een webinar of ga aan de slag met een training.

Ga naar de BeterDichtbij Academie

Wil je bijdragen aan de verdere ontwikkeling van BeterDichtbij?

Elke dag zetten we ons volop in om BeterDichtbij verder te ontwikkelen, met als doel een optimale zorgervaring te bieden. Mogen we je benaderen voor feedback tijdens de voortdurende verbetering van BeterDichtbij voor zorgverleners?