Op dit moment is er een storing bij een leverancier van ons waardoor beeldbellen via BeterDichtbij nu tijdelijk niet mogelijk is. Ons technisch team en onze leverancier zijn hard aan het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de onderbreking. Zodra de storing is opgelost laten we dat direct weten.

Aan de slag

Beeldbellen met mijn zorgverlener lukt niet, wat kan ik doen?

Heeft u een beeldbelafspraak met uw arts of andere zorgverlener, maar lukt het niet? Dat is natuurlijk vervelend. We helpen u graag verder.

Wat is op u van toepassing:

Let op: u kunt niet beeldbellen met uw zorgverlener via de computer, maar alleen met uw mobiele telefoon.

 

Beeldbellen met een Android telefoon of tablet

Controleert u deze stappen:

  • De BeterDichtbij app staat op uw mobiele telefoon of tablet en u heeft uw registratie voor BeterDichtbij voltooid.
  • Uw telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand of niet storen.
  • De internetverbinding (wifi) werkt goed.
  • Uw telefoon of tablet is gereed voor beeldbellen. Doe de test om de oplossing te vinden >
  • U heeft de BeterDichtbij app toestemming gegeven voor:
    • Toesturen van push notificaties (meldingen). Zie hieronder hoe u dat doet.
    • Toegang tot uw microfoon en camera. Zie hieronder hoe u dat doet.

Push notificaties (meldingen) ontvangen

BeterDichtbij app meldingenOm de beeldbelverbinding met uw arts of andere zorgverlener tot stand te brengen, moet u uw push notificaties (meldingen) aan hebben staan. De BeterDichtbij app attendeert u hierop bij registratie voor de app. Mocht u deze per ongeluk gemist hebben kunt u de meldingen alsnog aanzetten.

U kunt in de BeterDichtbij app eenvoudig controleren of u de push notificaties (meldingen) aan heeft staan. Dit doet u door de volgende stappen te doorlopen:

Open de BeterDichtbij app >  Ga via het menu naar Mijn profiel

BeterDichtbij_Android meldingen checkenZiet u onderaan het kopje ‘Push notificaties’ staan? Dan worden bij u de push notificaties niet toegestuurd.

Zo stelt u in dat u wel push notificaties ontvangt:

  1. Ga naar de instellingen op uw telefoon of tablet
  2. Ga naar ‘Apps’ en kies voor BeterDichtbij
  3. Onder appinstellingen kiest u voor ‘Meldingen’
  4. Kies voor ‘Meldingen weergeven’
  5. De schuifjes moeten er nu uitzien zoals op het screenshot

BeterDichtbij_Android camera en mic checkenToegang tot uw microfoon en camera toestaan

Om te beeldbellen met uw arts of andere zorgverlener is toegang tot uw microfoon en camera nodig. Zo kunt u elkaar zien en horen.

Zo stelt u in deze toegang in:

  1. Ga naar de instellingen op uw telefoon of tablet
  2. Ga naar ‘Apps’ en kies voor BeterDichtbij
  3. Onder appinstellingen kiest u voor ‘Machtigingen’
  4. Ziet u nog machtigingen staan onder het kopje ‘Geweigerd’, klik dan op de betreffende machtiging
  5. Selecteer ‘Toestaan’ om toestemming te geven.

 

Beeldbellen met een iPhone of iPad

Controleert u deze stappen:

  • De BeterDichtbij app staat op uw mobiele telefoon of tablet en u heeft uw registratie voor BeterDichtbij voltooid.
  • Uw telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand of niet storen.
  • De internetverbinding (wifi) werkt goed.
  • Uw telefoon of tablet is gereed voor beeldbellen. Doe de test om de oplossing te vinden >
  • U heeft de BeterDichtbij app toestemming gegeven voor:
    • Toesturen van push notificaties (meldingen). Zie hieronder hoe u dat doet.
    • Toegang tot uw microfoon en camera. Zie hieronder hoe u dat doet.

Push notificaties (meldingen) ontvangen

BeterDichtbij_iOS meldingen

Om de beeldbelverbinding met uw arts of andere zorgverlener tot stand te brengen, moet u uw push notificaties (meldingen) aan hebben staan. De BeterDichtbij app attendeert u hierop bij registratie voor de app. Mocht u deze per ongeluk gemist hebben kunt u de meldingen alsnog aanzetten.

Zo stelt u in dat u wel push notificaties ontvangt:

    1. Ga naar de instellingen op uw telefoon of tablet
    2. Scroll naar onder, naar uw apps en kies voor BeterDichtbij
    3. Klik op Berichtgeving
    4. Zet het groene schuifje naast ‘Sta berichtgeving toe’ aan
    5. Daaronder ziet u enkele opties voor hoe u de meldingen ontvangt, dat kunt u naar wens invullen of gewoon allemaal aanzetten.

Toegang tot uw microfoon en camera toestaan

BeterDichtbij_iOS camera en mic toegang gevenOm te beeldbellen met uw arts of andere zorgverlener is toegang tot uw microfoon en camera nodig. Zo kunt u elkaar zien en horen.

Zo stelt u in deze toegang in:

  1. Ga naar de instellingen op uw telefoon of tablet
  2. Scroll naar onder, naar uw apps en kies voor BeterDichtbij
  3. Nu ziet u een kopje ‘Microfoon’ en ‘Camera’. Zet bij beide het groene schuifje aan
Bent u hiermee geholpen?
7 van 8 zijn hiermee geholpen
Susanne Klitsie

Heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

U kunt ons mailen op
Bellen? Kan ook! Op 085 – 27 35 398