Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Revalidatie en digitaal contact: praktijkervaringen

Eenvoudig contact met revalidatiepatiënten

  • Digitaal ondersteunen bij hersteloefeningen
  • Ambulant begeleiden van patiënten via beeldbellen
  • Eenvoudig reminders versturen aan patiënten

Digitaal contact: steeds meer zorgverleners in de revalidatiecentra in Nederland zetten dit in voor eenvoudige communicatie met hun patiënten. Vooral bij de ambulante revalidatiezorg biedt digitaal contact veel kansen om zorg makkelijker te maken. We delen ze graag met je, vanuit de praktijkervaringen van o.a. revalidatieartsen, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, verpleegkundigen, ambulant begeleiders en psychologen.

Digitaal ondersteunen bij hersteloefeningen

Jouw patiënten kunnen thuis zelfstandig de revalidatie-oefeningen doen met jouw digitale ondersteuning. Zo houd jij een vinger aan de pols en kun je op ieder gewenst moment het behandeltraject bijsturen waar nodig.

  • Wekelijks of maandelijks (automatisch) een bericht sturen
  • Eenvoudig de juiste oefeningen delen met je patiënten

Ambulant begeleiden van patiënten via beeldbellen

Via beeldbellen kan je eenvoudig meekijken met jouw patiënten, waar je zelf ook bent als behandelaar. Zo kun je toch thuis meekijken, en tegelijk veel reistijd besparen bij jou of je patiënten.

  • Veilig beeldbellen via BeterDichtbij
  • Eenvoudig je scherm delen met beeldbellen

Eenvoudig reminders versturen aan patiënten

Je patiënten een reminder sturen, houdt ze nog beter betrokken bij de behandeling. Zo kun je ze helpen de oefeningen te doen, of wijzen op belangrijke informatie voorafgaand aan een afspraak. Ook kun je hiermee no-shows verminderen.

  • Bericht aan je patiënt automatisch versturen
  • Betrouwbare informatie bv. Thuisarts.nl toevoegen aan je bericht

Bauke Boezeman

Manager Zorglogistiek bij Merem

Bauke Boezeman, Manager Zorglogistiek bij Merem Medische Revalidatie
Merem logo
“Voorafgaand aan een herhaalafspraak kunnen we patiënten via BeterDichtbij vragen of zij aan die afspraak behoefte hebben en in welke vorm. Daarmee voorkomen we onnodig reizen en sluiten we het beste aan bij zijn of haar communicatiebehoefte.”
Lees interview
BeterDichtbij - over ons in vierkant formaat

In het kort over BeterDichtbij

BeterDichtbij is dé landelijke communicatiedienst voor eenvoudig en veilig contact met je patiënten, cliënten en collega’s in de regio. Voor meer grip op je tijd. En het juiste contact op het juiste moment met je patiënten. Elke dag maken 25.000+ zorgverleners in Nederland gebruik van BeterDichtbij.

Meer over BeterDichtbij
Kernbeeld van de BeterDichtbij Academie

De BeterDichtbij Academie

Bij de BeterDichtbij Academie vind je de kennis en inspiratie die je nodig hebt om verder aan de slag te gaan met BeterDichtbij. Bekijk alle inspiratievideo’s, hand-outs, schrijf je in voor een webinar of ga aan de slag met een training.

Ga naar de BeterDichtbij Academie

Wil je bijdragen aan de verdere ontwikkeling van BeterDichtbij?

Elke dag zetten we ons volop in om BeterDichtbij verder te ontwikkelen, met als doel een optimale zorgervaring te bieden. Mogen we je benaderen voor feedback tijdens de voortdurende verbetering van BeterDichtbij voor zorgverleners?