Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Revalidatiearts Tjerk de Ruiter (Saxenburgh)

Als revalidatiearts is het doel van Tjerk de Ruiter (Saxenburgh Medisch Centrum) om zijn patiënten te helpen zelfstandig te leven. BeterDichtbij helpt hem daarbij. Deze mobiele dienst maakt communicatie tussen artsen en hun patiënten eenvoudig mogelijk. De Ruiter en zijn patiënten kunnen hiermee niet alleen berichten, maar ook onder meer onderzoeksuitslagen, röntgenfoto’s, revalidatieoefeningen en zelfmetingen uitwisselen. “Met BeterDichtbij hebben we een fantastisch instrument om de regie aan de patiënt te geven,” aldus De Ruiter.

Tjerk de Ruiter

Vinger aan de pols, terwijl de patiënt zelf aan de slag is

“Ik wil dat mijn patiënt verder kan en thuis zijn oefeningen doet, zonder daarvoor altijd naar het ziekenhuis te hoeven. Maar dan wil ik ook zeker weten dat hij zijn oefeningen doet.” Voor Tjerk de Ruiter is BeterDichtbij een manier om vinger aan de pols te houden, en tegelijk de verantwoordelijkheid bij de patiënt te leggen. “Hiermee hebben we een fantastisch instrument om de regie aan de patiënt te geven. Bovendien zit mijn poli erg vol, ik heb simpelweg de tijd niet om mensen heel frequent te zien. Ik kan nu wel regelmatig en eenvoudig contact hebben met mijn patiënten.”

Video: Tjerk de Ruiter over BeterDichtbij in zijn dagelijkse revalidatiepraktijk

Tijd besparen van de arts en patiënt

Als arts werkt De Ruiter voor BeterDichtbij binnen het webplatform, gekoppeld aan het patiëntendossier. Hierin kan hij tekstberichten sturen, foto’s en andere bestanden bijvoegen en direct versturen of inplannen voor een later moment. “Ik kan reageren wanneer ik dat wil, ik loop mijn patiënten niet meer mis. Daarbij: op schrift kan ik mijn woorden beter wegen, en mijn patiënt kan alles op elk moment rustig nalezen in de app,” licht hij toe. Zijn patiënten gebruiken BeterDichtbij op hun mobiele telefoon, in een gebruikersvriendelijke app. “Het is een laagdrempelige manier om even een berichtje naar elkaar te sturen, zo makkelijk.”

BeterDichtbij in Saxenburgh Medisch Centrum: samen de zorg makkelijker maken

Samen de zorg makkelijker maken. Daar werken we aan met BeterDichtbij, initiatief van en voor de zorgsector. Als digitale dienst maken we het voor mensen mogelijk om in gesprek te gaan met de eigen arts of andere zorgverlener: eenvoudig en veilig. Iedere dag werken we eraan om BeterDichtbij optimaal aan te laten sluiten op de wensen van gebruikers: van consument tot arts of andere zorgverlener.Saxenburgh Medisch Centrum in het Overijsselse Hardenberg stelde een van de eerste ziekenhuizen BeterDichtbij beschikbaar aan patiënten, er zijn intussen 20 ziekenhuizen gevolgd.