Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Poli-assistent Pembe Caliskan over digitaal contact met patiënten van het Maasstad Ziekenhuis

Dit is Pembe Caliskan-Dinç. Als poli assistent is zij de spil in het web op haar afdeling in het Maasstad Ziekenhuis. Ze is continu in contact met haar patiënten, ook digitaal via BeterDichtbij. En dat verandert haar werk en het contact met haar patiënten. Hiermee kan zij haar patiënten nog makkelijker helpen en heeft ze tegelijk meer vrijheid in hoe ze haar tijd besteedt. In deze video hoor je hoe Pembe dat ervaart.

Tekst gaat verder onder de video.

Pembe Caliskan-Dinç, poli assistent bij het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam

Gestructureerd vragen van patiënten beantwoorden

Wanneer de dienst van Pembe begint, opent ze het BeterDichtbij platform in de back office. Hier bekijkt ze zorgvuldig of er nieuwe berichten zijn binnengekomen van patiënten. Als er een bericht binnenkomt dat een specialistische beoordeling vereist, zorgt Pembe ervoor dat dit bericht wordt doorgestuurd naar de juiste zorgverlener. Als het een eenvoudige vraag is die binnen haar expertise valt, beantwoord Pembe het bericht zelf. Op deze manier kan Pembe gestructureerd werken met BeterDichtbij en makkelijk schakelen.

Geen telefonische wachtrij

Een belangrijk verschil tussen een telefoongesprek en een bericht via BeterDichtbij, is dat de patiënt niet hoeft te wachten in een telefonische wachtrij om antwoord te krijgen op een vraag. Bij een bericht via BeterDichtbij kan Pembe de vraag van de patiënt rustig onderzoeken voordat ze antwoord geeft. Ze kan indien nodig overleggen met andere collega’s, zonder dat de patiënt hoeft te wachten aan de telefoon. “Bij een BeterDichtbij gesprek heb je de tijd om de vraag uit te zoeken en dan kan je op je gemak antwoord geven, en hoeft de patiënt niet te wachten”

Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam

Bent u patiënt bij het Maasstad Ziekenhuis en wilt u ook digitaal in contact blijven met uw eigen zorgverlener via BeterDichtbij? Vraag er gerust naar op de afdeling.