Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Video: Marianne van Gink stapt nu minder vaak in de auto naar het ziekenhuis

Marianne van Gink is in behandeling bij de afdeling reumatologie in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam. Binnen reuma worden meerdere digitale diensten ingezet waar Marianne gebruik van kan maken. Zo kan ze bijvoorbeeld eenvoudig een berichtje sturen of beeldbellen met haar zorgverlener via BeterDichtbij. Dankzij de digitale diensten die beschikbaar zijn heeft Marianne toegang tot betere zorg op afstand.

De tekst gaat verder onder de video.

Verbeterde en toegankelijkere zorg

Zeven jaar geleden is bij Marianne reuma geconstateerd, hierdoor was zij wekelijks in het ziekenhuis wat impact op haar heeft gemaakt. “Als ik terugkijk naar dat proces, wat zeven jaar geleden is begonnen, dan denk ik: had ik maar nu gestaan met dit proces. Er zijn zoveel dingen die verbeterd zijn, zo kan ik bijvoorbeeld appen met mijn behandelaar en via een beeldbelconsult kunnen we elkaar ook zien,” aldus Marianne.

Besparing van tijd

Met de digitale diensten die nu voor handen zijn binnen reuma, kan Marianne vanuit huis sneller communiceren met haar behandelaar. “Hierdoor hoef ik niet meer elke keer in de auto te stappen om naar het ziekenhuis te gaan. En dat kost onwijs veel tijd anders, dat is nu gewoon veel makkelijker,” aldus Marianne.