Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Beeldbellen met je eigen arts via BeterDichtbij

Beeldbellen met jouw zorgverlener via BeterDichtbij

Eenvoudig en veilig

Gewoon vanaf je mobiele telefoon of tablet, beeldbellen met je eigen arts of andere zorgverlener. Dat kan via BeterDichtbij. Het werkt eenvoudig en veilig. Je zorgverlener kan je hiervoor uitnodigen als je de BeterDichtbij app gebruikt.

Om goed gebruik te kunnen maken van beeldbellen via BeterDichtbij lees je hieronder welke voorbereiding nodig is en hoe het werkt.

Voorbereiding beeldbelafspraak (doe dit enkele dagen vooraf)

Je zorgverlener plant met u een beeldbelafspraak in. De volgende 5 punten zijn belangrijk voor ter voorbereiding:

  1. Je hebt de BeterDichtbij app geactiveerd op je mobiele telefoon of tablet en je hebt een actief gesprek met de betreffende zorgverlener.
  2. Je hebt de BeterDichtbij app toestemming gegeven voor het toesturen van meldingen (notificaties) en toegang tot je microfoon en camera. Zie hier je dit doet >
  3. Jouw telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand en ook niet op  niet-storen.
  4. Een werkende internetverbinding (bij voorkeur via wifi of anders via 4G).
  5. Een omgeving waarin je rustig kunt bellen.

Let op: je kunt niet beeldbellen met je zorgverlener via de computer, maar alleen met een mobiele telefoon of tablet waar de BeterDichtbij app goed op is geactiveerd.

Zo werkt het beeldbellen als het ziekenhuis of de huisarts belt

Heb je een Android telefoon of tablet (zoals Samsung, LG of Huawei)? Dan gaat beeldbellen zo in zijn werk:

  1. Zorg dat je telefoon/tablet aan staat en niet op vliegtuigstand of stil staat.
  2. Je wordt op het afgesproken moment gebeld. Je ziet dan boven in uw scherm een notificatie (melding) binnenkomen (plaatje 1).
  3. Klik in de notificatie op ‘Open BeterDichtbij’ om bij het opneem scherm van jouw telefoon te komen.
  4. Neem de oproep op zoals je normaal ook gewend bent bij een binnenkomend telefoontje. De beeldbelverbinding wordt nu opgestart (dit kan heel even duren).
  5. Het kan zijn dat op het scherm jouw telefoon nu om toegang tot uw microfoon en camera vraagt. Het is belangrijk dat je deze toestemming wel geeft, anders kun je niet beeldbellen met jouw zorgverlener.
  6. Het scherm gaat laden en hierna zie je de zorgverlener. Je voert het gesprek.
  7. Klaar? Jouw zorgverlener hangt op en het gesprek zal beëindigd worden.

Heb je een Apple iPhone of iPad? Dan gaat beeldbellen zo in zijn werk:

  1. Zorg dat jouw telefoon aan staat en niet op vliegtuigstand of stil staat.
  2. Je wordt op het afgesproken moment gebeld. Je ziet dan boven in uw scherm een notificatie-melding (plaatje 1) of je ziet het normale belscherm (plaatje 2).
  3. Neem de oproep op zoals je normaal ook gewend bent bij een binnenkomend telefoontje (via de blauwe knop).
  4. Kijk op jouw scherm. De BeterDichtbij app start nu gelijk op, of je ziet rechtsonder het BeterDichtbij logo (plaatje 3). Klik hier dan op. De BeterDichtbij app wordt nu automatisch opgestart en de beeldbelverbinding wordt opgebouwd (dit kan heel even duren).
  5. De eerste keer dat je het gebruikt zal jouw telefoon nu om toegang tot uw microfoon en camera vragen. Het is belangrijk dat je deze toestemming wel geeft, anders kun je niet beeldbellen met je zorgverlener.
  6. Het scherm gaat laden en hierna zie je de zorgverlener. Je voert het gesprek.
  7. Klaar? Jouw zorgverlener hangt op en het gesprek zal beëindigd worden.

Lukt het beeldbellen bij niet? We zoeken de oplossing met jou, lees hier verder >

Servicedesk BeterDichtbij - Celine

Heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

Je kunt ons mailen op
Bellen? Kan ook! Op 085 – 27 35 398