Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

“Ik vind het heel tof om iets te bouwen wat zichtbaar resultaat oplevert”

BeterDichtbij is volop in ontwikkeling. Sinds kort beschikt het BeterDichtbij platform voor zorgverleners over een kaartweergave, die het nóg makkelijker maakt voor zorgverleners om met hun patiënten te communiceren. Marianne werkt als front-end software engineer bij BeterDichtbij en heeft een belangrijke rol gespeeld in de realisatie van deze functie. Tijdens een gesprek met Marianne vertelt zij over hoe het platform technisch in elkaar steekt, op welke manier ze heeft bijgedragen aan de realisatie van de nieuwe kaartweergave en waar ze voldoening uit haalt tijdens haar werk bij BeterDichtbij.

Marianne van Roosmalen, software engineer bij BeterDichtbij.

Hoe ziet een werkweek als software engineer er voor jou uit?

“Elke ochtend starten we in het eigen technisch team van BeterDichtbij met de standup, waarin we elkaar kort vertellen wat we gaan doen en vervolgens gaan we aan de slag. We werken via een sprint die twee weken duurt. Hierin pak ik issues op. Dit kunnen fouten zijn in het platform waar gebruikers tegenaanlopen, maar het kunnen ook gewenste features zijn om BeterDichtbij als dienst makkelijker te maken. Gedurende de sprint werk je hieraan en als het klaar is, wordt het gecontroleerd door iemand anders. Indien de aanpassingen goed en zorgvuldig getest zijn, gaan ze mee in de nieuwe release van het platform. Ook ben ik nu bezig met de afronding van de kaartweergave. Dit is een nieuwe optie om het gesprekkenoverzicht te weergeven in het BeterDichtbij platform.”

Je benoemt net de kaartweergave. Kan je daar wat meer over vertellen?

“De kaartweergave is een meer gedetailleerde versie van de lijstweergave in het gesprekkenoverzicht binnen het BeterDichtbij platform. Met de kaartweergave kan de zorgverlener in één oogopslag meer informatie over de patiënt zien. Zo ziet de zorgverlener direct of de patiënt kan beeldbellen, of er een gesprek gevoerd wordt met de contactpersoon en of er nog toekomstige berichten ingepland staan. De nieuwe weergave is opgebouwd uit verschillende componenten. Deze dienden zorgvuldig op elkaar afgestemd te worden om het op de juiste manier werkend te krijgen. Stapsgewijs bouw je zo de kaartweergave op. Bij het ontwikkelen van nieuwe functies is het vooral belangrijk dat het platform goed blijft werken en dat de zorgverlener er uiteindelijk ook echt profijt van heeft in zijn of haar dagelijkse werk.”

 

Op welk project ben je het meest trots binnen jouw werk bij BeterDichtbij?

“Ik vond het leuk om aan de kaartweergave te werken. Dit is mijn eerste grote project bij BeterDichtbij. Af en toe kreeg ik te maken met moeilijkheden, maar het geeft mij voldoening als ik de zorgverleners uiteindelijk verder kan helpen met een mooi, toegankelijk platform. Ik vind het heel tof om iets te bouwen wat zichtbaar resultaat oplevert. Het is net een soort puzzel. Je zoekt uit hoe je iets nog beter maakt en gaat door tot je de oplossing hebt. Het eindresultaat is waar het uiteindelijk om draait, maar ook de weg ernaartoe om de juiste oplossing te bereiken, is een interessant proces. Verder vind ik het leuk om bugs op te lossen. Je krijgt continu nieuwe kleine projectjes. Ik heb het onwijs naar mijn zin bij BeterDichtbij en zet mij er graag voor in om iedere dag opnieuw aan het systeem te blijven werken zodat zorgverleners efficiënter met elkaar kunnen communiceren.

Over Marianne

Marianne is sinds de zomer van 2022 in dienst bij BeterDichtbij. Binnen het technisch team zet zij zich in om het webplatform van BeterDichtbij voor zorgverleners nog gebruiksvriendelijker en slimmer te maken. Eerder heeft Marianne aan digitale oplossingen gewerkt voor verschillende bedrijven in Nederland. Naast tijd voor haar gezin zet Marianne zich ook in om programmeren bij jonge kinderen op een leuke manier onder de aandacht te brengen.