“Mooi om mensen vertrouwen te geven om de app te gebruiken”
Celine is een bekend gezicht voor mensen die met BeterDichtbij werken in hun ziekenhuis of zorgorganisatie. Als servicecoördinator bij BeterDichtbij, is niet alleen het gezicht van de dienst voor alle gebruikers, maar zorgt ze er ook voor dat alle processen daaromheen goed verlopen. “Het mooist is als iemand die digitaal onzeker is, toch het vertrouwen krijgt op de BeterDichtbij app te gebruiken.”
Kun je ons eens meenemen in hoe jouw week eruitziet Celine?
“Samen met mijn team, beantwoord ik elke dag inderdaad veel vragen vanuit gebruikers: patiënten, zorgverleners en beheerders in de zorgorganisaties. Daar zit natuurlijk een schat aan informatie en kennis over hoe mensen ons platform gebruiken, wat ons helpt in de continue doorontwikkeling van BeterDichtbij. Dus die nam ik deze week mee in mijn overleg met de product owners, om samen te bespreken hoe we de input kunnen doorvertalen naar doorontwikkeling in BeterDichtbij. Dat kan een verbetering de tekst zijn, maar ook een wijziging in het design of een aanpassing voor toegankelijkheid. En ik ga regelmatig naar zorgorganisaties toe voor training en begeleiding van de servicepunten daar. Deze week sprak ik bijvoorbeeld met de mensen achter de Helpdesk Digitale Zorg, waarmee we intensief samenwerken voor verschillende organisaties.”
Dus eigenlijk ben jij degene die elke dag kijkt hoe eindgebruikers zo goed mogelijk met BeterDichtbij kunnen gebruiken.
“Ja, kun je wel zeggen. Dat kan gaan om een vraag van een gebruiker, maar ook om het verbeteren van een handleiding, uitwerken van scripts voor de kennisvideo’s in de BeterDichtbij Academie, enzovoort. Wel altijd zoveel mogelijk in samenwerking met de ziekenhuizen en zorgorganisaties. Het is mooi om te zien dat er in steeds meer ziekenhuis een fysiek servicepunt is voor patiënten. Ik denk aan het Maasstad Ziekenhuis, waar je als patiënt elke dag gewoon binnen kan lopen of even kan bellen met je vragen over BeterDichtbij, maar ook het patiëntportaal en andere digitale diensten.”
Je noemde de BeterDichtbij Academie net, kun je er eens iets meer over vertellen?
“Klopt, is sinds een paar weken beschikbaar. Het is de plek waar je je verder kunt ontwikkelen in de inzet van digitaal contact in je praktijk als zorgverlener. Daarin vind je kennisvideo’s over hoe BeterDichtbij werkt, events en webinars om je verder te verdiepen in de toepassing van digitaal contact, maar ook vaardigheidstrainingen over online communicatie en digitale vaardigheden. Het is wat mij betreft een mooi voorbeeld waarin je ziet hoe we samen met de organisaties kennis bij elkaar brengen, waar iedereen gebruik van kan maken. Erg leuk om hierin het aanspreekpunt te zijn naar onze klanten.”
Waar haal je de meeste plezier uit in je werk bij BeterDichtbij?
“Het mooist is als iemand die digitaal onzeker is, toch het vertrouwen krijgt om de BeterDichtbij app te gebruiken. Vaak zijn mensen zelf heel goed bereid en zelfstandig genoeg om de app te installeren, maar vinden ze het fijn om even iemand te spreken. En er zijn ook mensen die niet zo vaak een app downloaden en daarom vastlopen. Het zegt zoveel dat ze ons dan bellen, ze investeren er tijd in. Ze willen blijkbaar heel graag digitaal contact met hun zorgverleners. Gelukkig weten ze ons te vinden. Ik krijg er energie van dat we hen kunnen helpen, en dat het ons lukt om ondanks de grote groei toch een goede service te blijven bieden.”
Over Celine
Celine Hillenaar is nu 1,5 jaar in dienst bij BeterDichtbij en heeft in die korte tijd de servicedesk volledig geprofessionaliseerd naar een gedreven team en fijn werkende systemen voor het beantwoorden van alle vragen. Celine werkte eerder als filiaalmanager bij Etos en als apothekersassistent in het ziekenhuis. Ze woont in het mooie Beinsdorp in Noord-Holland en maakt in haar vrije tijd graag een tochtje op haar paard.