De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Digitale zorg wordt op steeds meer afdelingen een vast onderdeel van het zorgproces. Een belangrijke ontwikkeling hierin is de digitale communicatie tussen zorgverleners en patiënten. Dit vraagt om nieuwe vaardigheden van zorgverleners, want hoe kunnen zij begrijpelijk en effectief een bericht schrijven naar hun patiënten? En past deze manier van schrijven wel bij de tone-of-voice van het ziekenhuis of de zorgorganisatie? Om communicatieprofessionals, projectleiders en zorgverleners hiermee op weg te helpen, hebben wij de ervaringen en inzichten uit 42 verschillende zorgorganisaties gebundeld tot één praktische gids: Begrijpelijk en effectief digitaal communiceren door zorgverleners.

Effectief digitaal communiceren uitgelegd in 4 stappen

De praktische gids bestaat uit 4 stappen die meteen kunnen worden toegepast om het digitale communicatieproces tussen zorgverleners en patiënten zo effectief mogelijk in te richten. Zo leren communicatieprofessionals hoe zij zorgverleners hier goed over kunnen adviseren en hoe zij erop kunnen toezien dat de juiste tone-of-voice blijft gewaarborgd, ook in de digitale communicatie. Daarnaast ontdekken communicatieprofessionals hoe zij digitaal communiceren een vaste plek geven in de communicatiestrategie van het eigen ziekenhuis of zorgorganisatie.

Handzame checklist voor zorgverleners

De praktische gids bevat ook een handzame checklist. In de checklist “Effectief digitaal bericht” staan handige tips en voorbeeldberichten, die zorgverleners helpen om hun digitale communicatie met patiënten nog verder te verbeteren.

Download nu!

Wil je ook aan de slag met effectief digitaal communiceren? Download dan de (gratis) praktische gids inclusief de checklist.

Direct downloaden