Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Verpleegkundige Mirelle Koelewijn over op de hoogte blijven over je naaste op de Intensive Care via BeterDichtbij

Mirelle Koelewijn werkt als gespecialiseerd verpleegkundige op de Intensive Care. ‘Een verblijf op de Intensive Care is ook voor familie en naasten een intensieve periode. Ze hebben een grote behoefte aan informatie over de gezondheidstoestand van hun dierbare. Met name poliklinieken gebruiken BeterDichtbij al voor contact tussen zorgverleners en patiënt. En op de Intensive Care gebruiken we het sinds kort ook. Het is een handig middel om te communiceren met familie en naasten van patiënten.’

De partner van Wanda Sjollema lag op de Intensive Care. ‘Mijn man belandde op de Intensive Care. Hij ging door een ernstige fase en ik wilde zo goed mogelijk op de hoogte blijven van hoe het met hem ging. Dus toen de verpleegkundigen vertelden over de mogelijkheid om via BeterDichtbij berichten te ontvangen zag ik daar direct het voordeel van in.’

Mirelle Koelewijn Tergooi MC

Dagboekje

Mirelle Koelewijn: ‘De verpleegkundige stuurt via de app van BeterDichtbij een uitnodiging uit naar de familie van de patiënt. Zo wordt het gesprek gestart. Hierdoor ontstaat een soort dagboekje. Het fijne is dat de familie via BeterDichtbij ook een bericht terug kan sturen of een vraag kan stellen. Het is dus echt een gesprek. Tussendoor bellen met ons blijft natuurlijk altijd mogelijk.’

Update door de nachtdienst

Mirelle Koelewijn: ‘Vroeg in de ochtend stuurt de nachtdienst een update aan de eerste contactpersoon van de patiënt. Het is ontzettend fijn om ’s morgens te lezen hoe jouw dierbare door de nacht is gekomen. We sturen ook update als er zich bijzondere situaties voordoen. Bijvoorbeeld als de patiënt weer voor het eerst in een stoel heeft gezeten. We kunnen trouwens ook foto’s via BeterDichtbij versturen. Als de patiënt de Intensive Care uiteindelijk verlaat, sluiten we het gesprek weer af.’

Wanda Sjollema: ‘Of het een succes is? Ja, het werkt fantastisch. Tijdens het bezoek zie je hoe druk het medische team bezig is. Nu kunnen ze tijdens de tussenmomenten berichten sturen aan de contactpersoon van patiënten. Voor mij is het ontzettend fijn om deze berichtjes tussendoor te krijgen. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen.’

Tergooi MC maakt gebruik van BeterDichtbij

Bent u patiënt bij het Tergooi MC en wilt u ook digitaal in contact blijven met uw eigen zorgverlener via BeterDichtbij? Vraag er gerust naar op de afdeling. Lees het artikel van Tergooi MC op de website.