Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Michel de Jong kan makkelijker een vraag stellen aan zijn zorgverleners

“Door mijn vraag direct te stellen aan mijn eigen zorgverlener, zoek ik minder snel contact met de huisarts,” vertelt Michel de Jong over de BeterDichtbij app. Hij heeft Spondyloartritis (SpA) en is daarvoor in behandeling bij de afdeling reumatologie van het HagaZiekenhuis Zoetermeer. SpA is een vervelende aandoening waarin hij wordt ondersteund door de reumatoloog en de reumaconsulente. Michel staat digitaal met hen in contact via de BeterDichtbij app, om zijn medische vragen te stellen.

De tekst gaat verder onder de video.

Direct vragen stellen
Michel maakt gebruik van de BeterDichtbij app om vragen te stellen aan zijn zorgverleners, zonder ze daarvoor te hoeven bellen. Via BeterDichtbij kan hij makkelijk schakelen en neemt hij minder snel contact op met de huisarts wanneer hij ergens last van heeft. “Je zou nu naar de huisarts kunnen gaan om te vragen: ‘Joh, wat heb ik?’ Of ik ga nu via de BeterDichtbij app vragen aan de reumaconsulente: ‘Kan dit een combinatie zijn van omdat ik daar toch last van heb?” vertelt Michel.

Minder grote stap naar de zorg

Michel is ervan overtuigd dat digitale diensten zoals BeterDichtbij de stap minder groot maken naar de zorg en de zorg een stuk makkelijker maken voor patiënten en zorgverleners. “Het is voor mij eenvoudig om even dat appje te sturen en de zorgverleners kunnen erop reageren wanneer zij er tijd voor hebben,” aldus Michel.