Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Beeldbellen met je zorgverlener: controleer je instellingen

Je hebt een beeldbelafspraak met je zorgverlener. Ter voorbereiding wil je natuurlijk zeker weten dat alles goed staat ingesteld op jouw mobiele telefoon of tablet om het beeldbelgesprek te voeren. Daarvoor is het nodig dat je de BeterDichtbij app toestemming hebt gegeven voor:

  • Toesturen van push notificaties (meldingen).
  • Toegang tot uw microfoon en camera.

Zo stel je de benodigde toestemming in

Wil je weten hoe u die toestemming instelt? We helpen je hier graag bij. Wat is op jou van toepassing:

Let op: je kunt niet beeldbellen met je zorgverlener via de computer, maar wel met een mobiele telefoon of tablet.

 

Beeldbellen met een Android telefoon of tablet

Toestemming geven voor toesturen push notificaties (meldingen) 

BeterDichtbij app meldingenOm de beeldbelverbinding met je zorgverlener tot stand te brengen, moet je de push notificaties (meldingen) aan hebben staan. De BeterDichtbij app attendeert je hierop bij activatie van de app. Mocht je deze per ongeluk gemist hebben kunt je de meldingen alsnog aanzetten.

Je kunt in de BeterDichtbij app eenvoudig controleren of je de push notificaties (meldingen) aan hebt staan. Dit doe je door de volgende stappen te doorlopen:

Open de BeterDichtbij app >  Ga via het menu naar Mijn profiel

Zie je onderaan het kopje ‘Push notificaties’ staan? Dan worden de push notificaties niet toegestuurd.

BeterDichtbij Android meldingen checkenZo stel je in dat je de push notificaties wel ontvangt:

  1. Ga naar de instellingen op je telefoon of tablet
  2. Ga naar ‘Apps’ en kies voor BeterDichtbij
  3. Onder appinstellingen kies je voor ‘Meldingen’
  4. Kies voor ‘Meldingen weergeven’
  5. De schuifjes moeten er nu uitzien zoals op het screenshot

Toegang tot jouw microfoon en camera toestaan

Om te beeldbellen met je zorgverlener is toegang tot de microfoon en camera nodig. Zo kunnen jullie elkaar zien en horen. Als je de BeterDichtbij app voor de eerste keer activeert, wordt hiervoor al toestemming gevraagd.

BeterDichtbij Android camera en mic checkenZo stel je deze toegang in of controleer je of de toestemming goed is ingesteld:

  1. Ga naar de instellingen op je telefoon of tablet
  2. Ga naar ‘Apps’ en kies voor BeterDichtbij
  3. Onder appinstellingen kies je voor ‘Machtigingen’
  4. Zie je nog machtigingen staan onder het kopje ‘Geweigerd’, klik dan op de betreffende machtiging
  5. Selecteer ‘Toestaan’ om toestemming te geven.

 

Beeldbellen met een iPhone of iPad

Toestemming geven voor toesturen push notificaties (meldingen)

BeterDichtbij_iOS meldingen

Om de beeldbelverbinding met je zorgverlener tot stand te brengen, moet je de push notificaties (meldingen) aan hebben staan. De BeterDichtbij app attendeert je hierop bij activatie voor de app. Mocht u deze per ongeluk gemist hebben kun je de meldingen alsnog aanzetten.

Zo stel je in dat u wel push notificaties ontvangt:

    1. Ga naar de instellingen op je telefoon of tablet
    2. Scroll naar onder, naar je apps en kies voor BeterDichtbij
    3. Klik op Berichtgeving
    4. Zet het groene schuifje naast ‘Sta berichtgeving toe’ aan
    5. Daaronder zie je enkele opties voor hoe je de meldingen ontvangt, dat kun je naar wens invullen of gewoon allemaal aanzetten.

Toegang tot je microfoon en camera toestaan

Om te beeldbellen met je zorgverlener is toegang tot je microfoon en camera nodig. Zo kunt u elkaar zien en horen.

Bij de eerste keer beeldbellen wordt jouw toestemming gevraagd voor toegang tot de camera en microfoon. Om te kunnen beeldbellen via BeterDichtbij is het noodzakelijk dat je deze toestemming geeft.

 

Servicedesk BeterDichtbij - Celine

Heb je een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

Je kunt ons mailen op
Bellen? Kan ook! Op 085 – 27 35 398