De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl
Overleggen

Brainstormsessie “Communicatie over digitale zorg in de patiëntreis”

26 september 2022 12:00 - 14:30 Oudlaan 4, Utrecht

Communicatie over digitale zorg
in de patiëntreis

Communicatiemanagers en -adviseurs staan allemaal voor de uitdaging om digitale zorg bij patiënten onder de aandacht te brengen, hen te overtuigen hier gebruik van te maken en te helpen bij vragen. Vanuit de praktijk krijgen we mee dat het waardevol kan zijn om hier samen met anderen ervaringen en ideeën over uit te wisselen.

Want hoe communiceer je naar patiënten over digitale zorg? Welke kanalen en middelen zet je in en op welk moment binnen de patiëntreis? Tijdens de brainstormsessie op maandag 26 september gaan we hierover met elkaar in gesprek en wisselen we ideeën uit.

Praktische zaken:

  • Maandag 26 september 2022 tussen 12.00 en 14.30 uur in Utrecht (kantoor BeterDichtbij)

  • Speciaal voor communicatiemanagers en -adviseurs bij van de aan BeterDichtbij deelnemende zorgorganisaties

  • De sessie wordt geleid door Maarten Jurriaanse van Patient Journey Lab

  • Inclusief gezonde lunch en ruim tijd voor netwerk en verbinding

Inhoudelijk, samen met partner Patient Journey Lab

Ziekenhuizen en zorgorganisaties zijn op steeds meer plekken aan de slag met de moderne patiëntreis. In onze eerder verschenen whitepaper deelden we hier ervaringen en inzichten over, gericht op de primaire zorgprocessen op poli’s en afdelingen. Maar deze zelfde reis kun je ook als startpunt nemen als het gaat om communicatie over digitale zorg. Tijdens de brainstormsessie gaan we dit samen doen, we nemen een patiëntreis onder de loep, vanuit een ontwikkeld persona, en onderzoeken samen hoe we communicatie nog beter kunnen afstemmen op de touchpoints van patiënten.

Om volop van elkaars ervaring en kennis gebruik te maken en tijd zo optimaal mogelijk te benutten met elkaar, hebben we Patient Journey Lab gevraagd om de sessie inhoudelijk in te leiden en met ons aan de slag te gaan met het inrichten van de patiëntreis. Maarten Jurriaanse zal dit doen, vanuit ruime ervaring met het inrichten van klantreizen, binnen en buiten de zorg. We bieden jullie dit graag aan en hopen dat de sessie jullie inspiratie en input geeft, die je kunt toepassen binnen je eigen ziekenhuis of zorgorganisatie.

Heeft u vragen hierover? Neem gerust contact op

Je ontvangt een persoonlijke uitnodiging van ons. We houden je op de hoogte van het programma en de praktische informatie. Heb je tussentijds vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Graag tot 26 september in Utrecht!