Op dit moment is er een storing bij een leverancier van ons waardoor beeldbellen via BeterDichtbij nu tijdelijk niet mogelijk is. Ons technisch team en onze leverancier zijn hard aan het werk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor de onderbreking. Zodra de storing is opgelost laten we dat direct weten.

Zo worden digitale services vast onderdeel van het poliproces

De inzet van digitale services heeft een enorme vlucht genomen in de ziekenhuizen in Nederland. Dankzij digitale services kan de reguliere zorg zoveel mogelijk doorgaan. En wat bleek: de zorg werd er makkelijker van en de relatie sterker. Voor de patiënt én de zorgverlener. De blauwdruk van De Nieuwe Poli is zo steeds verder zichtbaar geworden. Waar de werkprocessen slimmer zijn, tijd wordt bespaard en het contact met de patiënt afgestemd is op ieders wensen. Op verzoek van onze klanten en geïnteresseerde zorgorganisaties delen wij daarom onze visie op De Nieuwe Poli.

BeterDichtbij whitepaper De Nieuwe Poli

Fasering voor, tijdens en na de behandeling

Veel processen in de zorg zijn onder te verdelen in een fase voor, tijdens en na. Voor de behandeling, tijdens en na de behandeling. Voor het policonsult, tijdens het consult en na het consult. Deze eenvoudige maar sterke fasering wordt ook vaak ingezet bij het in kaart brengen van de klantreis of het zorgpad. In iedere fase zijn de verwachting, de context én het gewenste resultaat verschillend voor zowel zorgverlener als patiënt. En de rol van goed contact, afgestemde communicatie, is daarbij cruciaal. Het werkproces van De Nieuwe Poli delen we daarom in op deze drie fasen. Zo maakt slimme inzet van digitale services op het juiste moment de zorg makkelijker en de relatie sterker.

BeterDichtbij_Whitepaper_flowchart

Poliproces waar digitale services een vast onderdeel zijn (klik voor vergroting)

Inspirerende cases vanuit heel Nederland

Een visie op het werkproces wordt concreet met inspirerende cases. Daarom hebben we specialisten, management, bestuur en projectleiding geïnterviewd over hun visie, ideeën en strategie. Ook de Patiëntenfederatie Nederland en de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) geven hun visie op de poliklinische zorg van de toekomst.

Randvoorwaarden succesvol digitaliseren

Om digitale services succesvol een vaste plek te geven in het poliproces, is het van belang om aan de randvoorwaarden te werken, dit zijn o.a.:

  • Declaraties voor digitale zorg inrichten
  • Koplopers benoemen en bestuurlijk draagvlak creëren
  • Duidelijke voorlichting en communicatie voor patiënten
  • Patiëntenparticipatie en inzicht in tevredenheid

U leest er meer over in de actuele whitepaper over De Nieuwe Poli.

Meer weten? Download de gratis whitepaper