WZA opent Infoplein Digitale Zorg voor vragen over o.a. BeterDichtbij

Wie een vraag heeft over BeterDichtbij of het patiëntenportaal van het Wilhelmina Ziekenhuis Assen (WZA), kan vanaf nu terecht bij het Infoplein Digitale Zorg in het Drentse ziekenhuis. Vandaag was de feestelijke opening in samenwerking met BeterDichtbij. Vanaf nu kunnen inwoners in de regio, patiënten en medewerkers van het ziekenhuis iedere werkdag in het ziekenhuis, per mail of telefoon vragen stellen en hulp krijgen bij het gebruik van BeterDichtbij of het patiëntenportaal.

WZA Infoplein Digitale Zorg

Het WZA zet momenteel grote stappen in het aanbieden van digitale zorg en services. “Het is te verwachten dat patiënten en medewerkers vragen hebben”, vertelt Saskia Carli, adviseur e-health in het WZA. “Wij vinden het van groot belang dat we deze vragen zo snel en helder mogelijk beantwoorden. Daarom hebben we het Infoplein Digitale Zorg opgericht. Dit is bedoeld om patiënten en medewerkers te helpen en te leren omgaan met de technologische ontwikkelingen in de zorg.”

Feestelijke opening, binnenkort ziekenhuisbrede beschikbaarheid BeterDichtbij in WZA

Om 12.00 uur opende WZA bestuurder Paul van der Wijk het Infoplein Digitale Zorg. Van ’s ochtends vroeg tot 15.00 uur was er verse koffie en thee voor iedereen beschikbaar, aangeboden door BeterDichtbij. Enthousiaste vrijwilligers bieden hulp, antwoord en begrip bij digitale ongemakken in het Infoplein. Denk aan vragen over het registreren voor BeterDichtbij of het patiëntenportaal, het wijzigen van gegevens of gebruik van de diensten.

Het WZA is een van de eerste ziekenhuizen die dagelijks bereikbaar is voor vragen over digitale toepassingen in het ziekenhuis. Het patiëntenportaal is al enige tijd beschikbaar in het ziekenhuis. BeterDichtbij wordt momenteel ingezet bij de afdelingen Chirurgie, Kindergeneeskunde, KNO, Diëtetiek en Ergotherapie. Aan het eind van dit jaar zijn alle poliklinische afdelingen bereikbaar via BeterDichtbij.

Contact met het Infoplein Digitale Zorg in het WZA

Het Infoplein Digitale Zorg bestaat uit een telefoonnummer (0592-32 55 44), een e-mailadres (digitalezorg@wza.nl) en een fysieke plaats in de centrale ziekenhuishal om alle vragen van patiënten en medewerkers op te vangen en te beantwoorden, om hulp te bieden bij technische problemen en om hen zo nodig door te sturen naar de juiste persoon. Langskomen kan op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur. Bellen kan op werkdagen van 12.30 tot 14.30 uur.