Hoe werkt het?
Meer supportartikelen
- Wat voor vragen kan ik stellen via BeterDichtbij?
- Hoe deel ik bestanden met mijn zorgverlener via BeterDichtbij op mijn telefoon of computer?
- Kan ik ook beeldbellen via BeterDichtbij?
- Kan ik BeterDichtbij ook op mijn iPad of andere tablet gebruiken?
- Op welke type telefoons kan ik de BeterDichtbij app gebruiken?
- Ik heb een acute vraag, kan ik die ook via de app stellen?
- Kan ik met meerdere artsen tegelijk communiceren?
- Kan ik BeterDichtbij ook op mijn computer gebruiken?
- Is BeterDichtbij gratis?
- Kan ik ook foto’s en smiley’s versturen via BeterDichtbij?
- Hoe snel krijg ik antwoord op mijn vragen?
- Is mijn huisarts ook bereikbaar via BeterDichtbij?
- Ik zie Thuisarts.nl in de app staan, wat is dit?
- Hoe zie ik of mijn bericht gelezen is en ik een nieuw bericht heb ontvangen van mijn zorgverlener?
- Gebruiken zorgverleners BeterDichtbij ook voor contact met elkaar?
- Is BeterDichtbij gekoppeld aan bestaande systemen in de zorgorganisatie?
- Kan ik nog wel bij mijn zorgverlener terecht?
- Hoe werken artsen en andere zorgverleners met BeterDichtbij?
Kan ik BeterDichtbij ook op mijn iPad of andere tablet gebruiken?
Ja, ook op uw iPad of andere tablet kunt u veilig gebruik maken van BeterDichtbij.
We leggen graag uit hoe u BeterDichtbij op uw iPad of tablet gebruikt. Dat kan op 2 manieren, afhankelijk van uw situatie.
- Ik gebruik BeterDichtbij al (op mijn mobiele telefoon)
- Ik gebruik BeterDichtbij (nog) niet op mijn mobiele telefoon
Ik gebruik BeterDichtbij al (op mijn mobiele telefoon)
- Download de BeterDichtbij app op uw iPad of tablet.
- Open de app en accepteer de Algemene Voorwaarden.
- Klik onderaan in het startscherm op de link ‘Al eerder geregistreerd’.
- Volg nauwkeurig de stappen die nu volgen. Het is belangrijk dat u hier dezelfde gegevens invult als waar u eerder mee geregistreerd bent op uw mobiele telefoon.
- Heeft u de vragen beantwoord? Dan ontvangt u een tweede SMS met een bevestigingscode op uw mobiele telefoon, voor uw veiligheid. Vul deze in als hierom in de app wordt gevraagd.
U hebt nu de BeterDichtbij app goed geregistreerd op uw iPad of tablet. De volgende keer logt u weer eenvoudig in met uw pincode.
Ik gebruik BeterDichtbij (nog) niet op mijn mobiele telefoon
Voor u begint, is het goed dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:
- Het e-mailadres en mobiele nummer dat u eerder ook aan uw zorgverlener heeft doorgegeven
Dan volgt u de volgende stappen:
- Download de BeterDichtbij app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iPhone/iPad).
- Open de BeterDichtbij app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
- Vul de gegevens in waar om wordt gevraagd, zoals uw mobiele telefoonnummer. Dit hoeft u maar één keer te doen.
- Nu ontvangt u een SMS met een code om veilig uw gegevens te bevestigen (sommige telefoons verwerken deze code automatisch, vul anders de code handmatig in).
- Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app. Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van u bekend is bij uw zorgverlener.
- Aan het einde van de stappen stelt u een zelfgekozen 5-cijferige pincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig wanneer u volgende keer de app gebruikt.
U bent nu veilig geregistreerd en ingelogd op uw iPad of tablet. U kunt nu makkelijk en veilig in gesprek met uw arts of zorgorganisatie.

Heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.
U kunt ons mailen op
Bellen? Kan ook! Op 085 – 27 35 398