Op dit moment is het BeterDichtbij platform tijdelijk niet bereikbaar, i.v.m. gepland onderhoud. Vanaf zaterdagmiddag 7 november kunt u BeterDichtbij weer gebruiken.

Aan de slag

Hoe registreer ik mij voor BeterDichtbij?

Om in contact te komen met uw eigen arts of zorgverlener, nodigt hij of zij u uit om BeterDichtbij te gebruiken. Vraag hiernaar bij uw arts. Heeft uw arts of zorgverlener u uitgenodigd voor BeterDichtbij. Dan registreert u zich eenmalig voor BeterDichtbij. Bekijk hier hoe u dit doet.

Heeft u BeterDichtbij al eerder geïnstalleerd maar de app niet meer op uw telefoon of tablet? Dan kunt u deze stappen volgen om BeterDichtbij opnieuw te installeren >

Wilt u BeterDichtbij op uw computer gebruiken? Dat kan ook, zie hier hoe >

Klik op bovenstaande afbeelding voor een grotere versie.

Voor u begint, is het goed dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:

  • Het e-mailadres en mobiele nummer dat u eerder ook aan uw zorgverlener heeft doorgegeven

Dan volgt u de volgende 6 stappen:

  1. Download de BeterDichtbij app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iPhone).
  2. Open de BeterDichtbij app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’. Van start met BeterDichtbij
  3. Vul de gegevens in waar om wordt gevraagd, zoals uw mobiele telefoonnummer. Dit hoeft u maar één keer te doen.
  4. Nu ontvangt u een SMS met een code om veilig uw gegevens te bevestigen (sommige telefoons verwerken deze code automatisch, vul anders de code handmatig in).
  5. Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app. Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van u bekend is bij uw zorgverlener.
  6. Aan het einde van de stappen stelt u een zelfgekozen 5-cijferige pincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig wanneer u volgende keer de app gebruikt.

Klaar! U hebt de BeterDichtbij app nu veilig geactiveerd. U kunt vanaf nu makkelijk en veilig berichten sturen of beeldbellen met uw zorgverlener.

Tip: Sta toe dat BeterDichtbij u berichten mag sturen en geef BeterDichtbij toegang tot uw camera en microfoon. Op deze manier krijgt u een berichtje als u antwoord krijgt van uw zorgverlener op een vraag en kunt u beeldbellen.

Wilt u BeterDichtbij op uw computer gebruiken? Dat kan ook, zie hier hoe >  (Let op: beeldbellen kan alleen via uw mobiele telefoon of tablet)

Heeft u BeterDichtbij al eerder geïnstalleerd maar de app niet meer op uw telefoon of tablet? Dan kunt u deze stappen volgen om BeterDichtbij opnieuw te activeren:

  1. Download de BeterDichtbij app op uw nieuwe telefoon of tablet.
  2. Open de app en accepteer de Algemene Voorwaarden.
  3. Klik onderaan in het startscherm op de link ‘Al eerder geregistreerd’.
  4. Volg nauwkeurig de stappen die nu volgen. Het is belangrijk dat u hier dezelfde gegevens invult als waar u eerder mee geregistreerd bent.
  5. Heeft u de vragen beantwoord? Dan ontvangt u een tweede SMS met een Bevestigingscode, voor uw veiligheid. Vul deze in als hierom in de app wordt gevraagd.
  6. U hebt nu de BeterDichtbij app goed geregistreerd op uw nieuwe telefoon of tablet. De volgende keer logt u weer eenvoudig in met uw pincode.

Heeft u vragen of loopt u ergens tegen aan, neem dan gerust contact met ons op.

Bent u hiermee geholpen?
59 van 115 zijn hiermee geholpen
Susanne Klitsie

Heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.

U kunt ons mailen op
Bellen? Kan ook! Op 085 – 27 35 398