Aan de slag
Meer supportartikelen
- Ik ben door nog een zorgverlener uitgenodigd voor BeterDichtbij, hoe activeer ik dat?
- Hoe log ik in voor BeterDichtbij?
- Beeldbellen met mijn zorgverlener lukt niet, wat kan ik doen?
- Ik zie 2 apps in de app store staan, welke gebruik ik voor contact met mijn zorgverlener?
- Kan ik BeterDichtbij ook op mijn computer gebruiken?
- Hoe registreer ik mij voor BeterDichtbij?
- Ik heb een nieuwe telefoon of telefoonnummer. Hoe kan ik BeterDichtbij blijven gebruiken?
- Ik ben mijn pincode of wachtwoord vergeten, wat nu?
- Wat is een Bevestigingscode?
- Ik krijg een foutmelding bij het registreren, wat kan ik doen?
- Ik heb de app gedownload, hoe kom ik nu in contact met mijn arts of zorgverlener?
- Ik heb geen uitnodiging per mail en sms gehad, wat kan ik doen?
- Hoe kan ik mijn profiel in de BeterDichtbij app aanpassen, zoals e-mail, telefoonnummer, naam of geboortedatum?
- Ik kan niet meer inloggen, hoe los ik dit op?
Hoe registreer ik mij voor BeterDichtbij?
Om in contact te komen met uw eigen arts of zorgverlener, nodigt hij of zij u uit om BeterDichtbij te gebruiken. Vraag hiernaar bij uw arts. Heeft uw arts of zorgverlener u uitgenodigd voor BeterDichtbij. Dan registreert u zich eenmalig voor BeterDichtbij. Bekijk hier hoe u dit doet.
Heeft u BeterDichtbij al eerder geïnstalleerd maar de app niet meer op uw telefoon of tablet? Dan kunt u deze stappen volgen om BeterDichtbij opnieuw te installeren >
Wilt u BeterDichtbij op uw computer gebruiken? Dat kan ook, zie hier hoe >
Voor u begint, is het goed dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:
- Het e-mailadres en mobiele nummer dat u eerder ook aan uw zorgverlener heeft doorgegeven
Dan volgt u de volgende 6 stappen:
- Download de BeterDichtbij app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iPhone).
- Open de BeterDichtbij app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
- Vul de gegevens in waar om wordt gevraagd, zoals uw mobiele telefoonnummer. Dit hoeft u maar één keer te doen.
- Nu ontvangt u een SMS met een code om veilig uw gegevens te bevestigen (sommige telefoons verwerken deze code automatisch, vul anders de code handmatig in).
- Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app. Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van u bekend is bij uw zorgverlener.
- Aan het einde van de stappen stelt u een zelfgekozen 5-cijferige pincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig wanneer u volgende keer de app gebruikt.
Klaar! U hebt de BeterDichtbij app nu veilig geactiveerd. U kunt vanaf nu makkelijk en veilig berichten sturen of beeldbellen met uw zorgverlener.
Tip: Sta toe dat BeterDichtbij u berichten mag sturen en geef BeterDichtbij toegang tot uw camera en microfoon. Op deze manier krijgt u een berichtje als u antwoord krijgt van uw zorgverlener op een vraag en kunt u beeldbellen.
Wilt u BeterDichtbij op uw computer gebruiken? Dat kan ook, zie hier hoe > (Let op: beeldbellen kan alleen via uw mobiele telefoon of tablet)
Heeft u BeterDichtbij al eerder geïnstalleerd maar de app niet meer op uw telefoon of tablet? Dan kunt u deze stappen volgen om BeterDichtbij opnieuw te activeren:
- Download de BeterDichtbij app op uw nieuwe telefoon of tablet.
- Open de app en accepteer de Algemene Voorwaarden.
- Klik onderaan in het startscherm op de link ‘Al eerder geregistreerd’.
- Volg nauwkeurig de stappen die nu volgen. Het is belangrijk dat u hier dezelfde gegevens invult als waar u eerder mee geregistreerd bent.
- Heeft u de vragen beantwoord? Dan ontvangt u een tweede SMS met een Bevestigingscode, voor uw veiligheid. Vul deze in als hierom in de app wordt gevraagd.
- U hebt nu de BeterDichtbij app goed geregistreerd op uw nieuwe telefoon of tablet. De volgende keer logt u weer eenvoudig in met uw pincode.
Heeft u vragen of loopt u ergens tegen aan, neem dan gerust contact met ons op.

Heeft u een andere vraag? Neem gerust contact met ons op.
U kunt ons mailen op
Bellen? Kan ook! Op 085 – 27 35 398