“Patiënt meer betrokken bij zorg via BeterDichtbij app”

Eric Koppelaar, projectleider informatiemanagement van Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis presenteerde 6 december het succesvolle gebruik van de BeterDichtbij app. Hij deed dit tijdens het jaarlijks Congres Veiligheid en Kwaliteit van SRZ (Stichting Samenwerkende Rijnmond Ziekenhuizen) in het Erasmus Paviljoen in Rotterdam.

VanWeel BeterDichtbij kernbeeld web

Eric gaf de deelnemers een korte terugblik op de implementatie van de BeterDichtbij app. “Na een korte aanloop hebben we binnen Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis de app ziekenhuis-breed uitgerold. De patiënt bepaalt bij ons zelf of hij appt met de arts. Met de app is de patiënt op een laagdrempelige manier betrokken bij zijn zorg. Het voordeel is dat arts en patiënt kunnen appen op hun eigen moment en plek, dat scheelt tijd.”

Eric Koppelaar op het SRZ congresSamen steeds makkelijker maken

Het eerste jaar heeft veel inzichten opgeleverd. “We kijken continu hoe het nog beter kan, binnenkort gaan we bijvoorbeeld het aanmeldproces automatiseren.”

BeterDichtbij bij Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis

Het Van Weel-Bethesda logo vierkantIn plaats van meteen de telefoon opnemen, appen wanneer het wél kan. Met als doel een toename van klantvriendelijkheid, werd in samenwerking met BeterDichtbij de dienstverlening van Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis gedigitaliseerd. Het ziekenhuis uit Dirksland is koploper in Nederland wat betreft het gebruik van BeterDichtbij. Binnen enkele maanden na het beschikbaar stellen van de BeterDichtbij-toepassing maken meer dan 3.000 patiënten al gebruik van deze nieuwe digitale oplossing. En dit is nog maar het begin.

Lees verder over BeterDichtbij in Dirksland >