Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Betere bereikbaarheid en meer efficiëntie: Gelre ziekenhuizen zet BeterDichtbij in op alle poli’s

Maandag 14 oktober was een feestelijke dag in Gelre ziekenhuizen, op zowel locatie Apeldoorn als Zutphen. Met een heerlijke kop koffie of thee van de barista, werd de brede beschikbaarheid van BeterDichtbij gevierd. Vanaf nu wordt BeterDichtbij breed ingezet op alle poliklinieken van het ziekenhuis. Dit is een belangrijke stap voor het ziekenhuis om de bereikbaarheid van de poliklinieken te verbeteren, meer geruststelling bij patiënten te bieden en het aantal no-shows te verminderen.

Patiënten beter bereiken en informeren

BeterDichtbij geeft zorgverleners meer ruimte om vragen op hun eigen moment en plek te beantwoorden, zonder dat zij voortdurend worden onderbroken door telefoontjes. Dit zorgt voor aanzienlijke daling in de telefoondruk, waardoor het werkproces efficiënter verloopt en er meer tijd over blijft voor andere patiënten.

Daarnaast zorgt BeterDichtbij ervoor dat zorgverleners hun patiënten sneller en beter kunnen bereiken, ook door BeterDichtbij in te zetten als basis voor hybride zorgpaden. Zo kunnen er ingeplande berichten verstuurd worden, die no-shows helpen voorkomen en patiënten tijdig voorbereiden op een fysiek of digitaal consult. Met slimme koppelingen zoals thuismeetoplossingen en platforms voor gezondheidsvoorlichting, wordt BeterDichtbij het startpunt voor alle digitale zorg binnen Gelre ziekenhuizen.

Een stap vooruit richting hybride zorg

De brede inzet van BeterDichtbij sluit goed aan bij de ambitie van Gelre ziekenhuizen om hybride zorgpaden te ontwikkelen. De volgende stap is namelijk een combinatie van fysieke en digitale zorg, waarbij BeterDichtbij een belangrijke rol speelt. Samen met de afdelingen zal worden gekeken wat veelgestelde vragen of veelvoorkomende complicaties zijn binnen zorgpaden, om daar vervolgens actief berichtgeving vanuit BeterDichtbij op in te richten. Dit zal zorgen voor aanzienlijke tijdsbesparing voor artsen en verpleegkundigen en een vermindering van de telefoondruk bij poli-assistenten.

De inzet van BeterDichtbij bij Gelre ziekenhuizen markeert een belangrijke ontwikkeling in de toekomst van digitale zorg. Door gemak, geruststelling en efficiëntie te combineren, worden zowel patiënten als zorgverleners ontlast, en wordt de zorg nog toegankelijker en effectiever voor iedereen.

Gelre ziekenhuizen