Merkgids BeterDichtbij
Het BeterDichtbij merk is meer dan alleen een naam. Het is een set van waarden, visuele en tekstuele principes die de identiteit van ons bedrijf laten zien. Door deze elementen samen consistent in te zetten, wordt de kracht van BeterDichtbij versterkt.
Direct naar:
Dit is BeterDichtbij: merkidentiteit
Samen zorg makkelijker maken voor iedereen. Daar werken we aan met BeterDichtbij. We zijn een merk dat het voor de consument eenvoudig en veilig mogelijk maakt om met de eigen arts of andere zorgverlener in gesprek te gaan. De relatie tussen de consument en zijn arts of andere zorgverlener staat centraal binnen BeterDichtbij, en techniek – de BeterDichtbij app en het webplatform – is (slechts) een middel om makkelijker met elkaar in contact te komen.
BeterDichtbij is primair een consumentenmerk, geïnitieerd door de zorgsector. Samen met consumenten, huisartsenpraktijken, ziekenhuizen en zorgverleners verbeteren we BeterDichtbij continu.
Logo en naamgebruik
Bij alles wat we doen, streven we naar focus en duidelijkheid zonder af te leiden; dus ons logo en symbool zijn direct, duidelijk en indrukwekkend. Om dit te bereiken, houden we ons aan de onderstaande richtlijnen.
Naamgebruik
De merknaam “BeterDichtbij” wordt nooit gewijzigd of afgekort. De ‘B’ en de ‘D’ in BeterDichtbij zijn altijd met een hoofdletter geschreven. Schrijf “BeterDichtbij” als een enkel woord.
Hoofdlogo
Het gekleurde logo dient alleen gebruikt te worden op een witte achtergrond. Op een gekleurde achtergrond gebruik je het geheel witte logo.
Icoon
Het gekleurde icoon dient alleen gebruikt te worden op een witte achtergrond. Op een gekleurde achtergrond gebruik je het geheel witte icoon.
Slogan en unieke waarden
Bij alles wat we doen, laten we kort en krachtig zien waar we voor staan en wat de belangrijkste reden is voor consumenten om BeterDichtbij te gebruiken. Daarom communiceren we onze slogan consequent en consistent.
Slogan
De hoofdslogan van BeterDichtbij is:
Direct in contact met uw eigen arts
Deze slogan wordt niet gewijzigd, en de rol van arts wordt altijd vermeld in de slogan. De functie van de zorgverlener kan wel worden aangevuld. Bijvoorbeeld zo:
Direct in contact met uw eigen arts of zorgverlener
Direct in contact met uw eigen huisarts
Direct in contact met uw eigen huisarts of medisch specialist
Unieke waarden
Dit zijn de unieke waarden (USP’s) van BeterDichtbij voor de consument, en deze communiceren we op alle BeterDichtbij marketingmaterialen:
- Direct in gesprek met uw arts of zorgverlener
- Makkelijk vanaf uw eigen plek en op uw moment
- Uw gesprek is overal en altijd na te lezen
- Veilig en betrouwbaar
Kleurgebruik
BeterDichtbij heeft vier primaire kleuren. Deze kunnen gebruikt worden als achtergrondkleur of accent. Daarnaast zetten we steeds dezelfde kleuren in voor teksten van en over BeterDichtbij.
Hoofdkleuren
Tekstkleuren
BeterDichtbij gebruikt twee tekstkleuren. Voor titels gebruiken we de donkerste kleur, voor de hoofdteksten de lichtere kleur.
Fotografie en visuals BeterDichtbij
Emailhandtekening
Vragen over de merkgids?
Heeft u vragen over de merkgids van BeterDichtbij of wilt u graag materialen downloaden voor drukwerk? Neem gerust contact met ons op!