Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Merkgids BeterDichtbij

Het BeterDichtbij merk is meer dan alleen een naam. Het is een set van waarden, visuele en tekstuele principes die de identiteit van ons bedrijf laten zien. Door deze elementen samen consistent in te zetten, wordt de kracht van BeterDichtbij versterkt. 

Dit is BeterDichtbij: merkidentiteit


Samen zorg makkelijker maken voor iedereen. Daar werken we aan met BeterDichtbij. We zijn een merk dat het voor de consument eenvoudig en veilig mogelijk maakt om met de eigen arts of andere zorgverlener in gesprek te gaan. De relatie tussen de consument en zijn arts of andere zorgverlener staat centraal binnen BeterDichtbij, en techniek – de BeterDichtbij app en het webplatform – is (slechts) een middel om makkelijker met elkaar in contact te komen.

BeterDichtbij is primair een consumentenmerk, geïnitieerd door de zorgsector. Samen met consumenten, huisartsenpraktijken, ziekenhuizen en zorgverleners verbeteren we BeterDichtbij continu.

Logo en naamgebruik


Bij alles wat we doen, streven we naar focus en duidelijkheid zonder af te leiden; dus ons logo en symbool zijn direct, duidelijk en indrukwekkend. Om dit te bereiken, houden we ons aan de onderstaande richtlijnen.

Naamgebruik

De merknaam “BeterDichtbij” wordt nooit gewijzigd of afgekort. De ‘B’ en de ‘D’ in BeterDichtbij zijn altijd met een hoofdletter geschreven. Schrijf “BeterDichtbij” als een enkel woord.

Hoofdlogo

Het gekleurde logo dient alleen gebruikt te worden op een witte achtergrond. Op een gekleurde achtergrond gebruik je het geheel witte logo.

Icoon

Het gekleurde icoon dient alleen gebruikt te worden op een witte achtergrond. Op een gekleurde achtergrond gebruik je het geheel witte icoon.

Download logo

Slogan en unieke waarden


Bij alles wat we doen, laten we kort en krachtig zien waar we voor staan en wat de belangrijkste reden is voor consumenten om BeterDichtbij te gebruiken. Daarom communiceren we onze slogan consequent en consistent.

Slogan

De slogan van BeterDichtbij is:

Eenvoudig contact met jouw zorgverleners

Deze slogan wordt niet gewijzigd. De functie van de zorgverlener kan wel worden aangescherpt of aangevuld. Bijvoorbeeld zo:

Eenvoudig contact met jouw arts en zorgverleners
Eenvoudig contact met jouw behandelaren

Unieke waarden

Dit zijn de unieke waarden (USP’s) van BeterDichtbij voor de consument, en deze communiceren we op alle BeterDichtbij marketingmaterialen:

  • Eenvoudig en snel contact over jouw zorg, waar en wanneer jij dat wilt
  • Al meer dan een half miljoen Nederlanders gebruiken BeterDichtbij
  • Aangeboden door jouw vertrouwde zorgorganisatie
  • Voor iedereen makkelijk te gebruiken, en natuurlijk veilig

Kleurgebruik


BeterDichtbij heeft vier primaire kleuren. Deze kunnen gebruikt worden als achtergrondkleur of accent. Daarnaast zetten we steeds dezelfde kleuren in voor teksten van en over BeterDichtbij.

Hoofdkleuren

Tekstkleuren

BeterDichtbij gebruikt twee tekstkleuren. Voor titels gebruiken we de donkerste kleur, voor de hoofdteksten de lichtere kleur.

BeterDichtbij tekstkleuren

Fotografie en visuals BeterDichtbij


BeterDichtbij heeft een beeldbank beschikbaar van foto’s en visuals die de waarden en voordelen van BeterDichtbij tonen. Hieronder zijn enkele voorbeelden te zien.

 

Wilt u deze beelden graag gebruiken? Dat kan. Via onderstaande button kunt u een selectie downloaden.

Beeldbank downloaden

Typografie


Voor BeterDichtbij worden twee letterfamilies gebruikt. Er is duidelijk onderscheid tussen titels en hoofdtekst.

Titels

 

 

Hoofdtekst

Emailhandtekening

Vragen over de merkgids?

Heb je vragen over de merkgids van BeterDichtbij of wil je graag materialen downloaden voor drukwerk? Neem gerust contact met ons op!