Op dit moment is het BeterDichtbij platform tijdelijk niet bereikbaar, i.v.m. gepland onderhoud. Vanaf zaterdagmiddag 7 november kunt u BeterDichtbij weer gebruiken.

Merkgids BeterDichtbij

Het BeterDichtbij merk is meer dan alleen een naam. Het is een set van waarden, visuele en tekstuele principes die de identiteit van ons bedrijf laten zien. Door deze elementen samen consistent in te zetten, wordt de kracht van BeterDichtbij versterkt. 

Direct naar:

Dit is BeterDichtbij: merkidentiteit


Samen de zorg makkelijker maken. Daar werken we aan met BeterDichtbij. We zijn een merk dat het voor de consument eenvoudig en veilig mogelijk maakt om met de eigen arts of andere zorgverlener in gesprek te gaan. De relatie tussen de consument en zijn arts of andere zorgverlener staat centraal binnen BeterDichtbij, en techniek – de BeterDichtbij app en het webplatform – is (slechts) een middel om makkelijker met elkaar in contact te komen.

BeterDichtbij is primair een consumentenmerk, geïnitieerd door de zorgsector. Samen met consumenten, huisartsenpraktijken, ziekenhuizen en zorgverleners verbeteren we BeterDichtbij continu.

Logo en naamgebruik


Bij alles wat we doen, streven we naar focus en duidelijkheid zonder af te leiden; dus ons logo en symbool zijn direct, duidelijk en indrukwekkend. Om dit te bereiken, houden we ons aan de onderstaande richtlijnen.

Naamgebruik

De merknaam “BeterDichtbij” wordt nooit gewijzigd of afgekort. De ‘B’ en de ‘D’ in BeterDichtbij zijn altijd met een hoofdletter geschreven. Schrijf “BeterDichtbij” als een enkel woord.

Hoofdlogo

Het gekleurde logo dient alleen gebruikt te worden op een witte achtergrond. Op een gekleurde achtergrond gebruik je het geheel witte logo.

Icoon

Het gekleurde icoon dient alleen gebruikt te worden op een witte achtergrond. Op een gekleurde achtergrond gebruik je het geheel witte icoon.

Download logo

Slogan en unieke waarden


Bij alles wat we doen, laten we kort en krachtig zien waar we voor staan en wat de belangrijkste reden is voor consumenten om BeterDichtbij te gebruiken. Daarom communiceren we onze slogan consequent en consistent.

Slogan

De hoofdslogan van BeterDichtbij is:

Direct in contact met uw eigen arts

Deze slogan wordt niet gewijzigd, en de rol van arts wordt altijd vermeld in de slogan. De functie van de zorgverlener kan wel worden aangevuld. Bijvoorbeeld zo:

Direct in contact met uw eigen arts of zorgverlener
Direct in contact met uw eigen huisarts
Direct in contact met uw eigen huisarts of medisch specialist

Unieke waarden

Dit zijn de unieke waarden (USP’s) van BeterDichtbij voor de consument, en deze communiceren we op alle BeterDichtbij marketingmaterialen:

  • Direct in gesprek met uw arts of zorgverlener
  • Makkelijk vanaf uw eigen plek en op uw moment
  • Uw gesprek is overal en altijd na te lezen
  • Veilig en betrouwbaar

Kleurgebruik


BeterDichtbij heeft vier primaire kleuren. Deze kunnen gebruikt worden als achtergrondkleur of accent. Daarnaast zetten we steeds dezelfde kleuren in voor teksten van en over BeterDichtbij.

Hoofdkleuren

Tekstkleuren

BeterDichtbij gebruikt twee tekstkleuren. Voor titels gebruiken we de donkerste kleur, voor de hoofdteksten de lichtere kleur.

BeterDichtbij tekstkleuren

Fotografie en visuals BeterDichtbij


BeterDichtbij heeft een beeldbank beschikbaar van foto’s en visuals die de waarden en voordelen van BeterDichtbij tonen. Hieronder zijn enkele voorbeelden te zien.

 

Wilt u deze beelden graag gebruiken? Dat kan. Via onderstaande button kunt u een selectie downloaden.

Beeldbank downloaden

Typografie


Voor BeterDichtbij worden twee letterfamilies gebruikt. Er is duidelijk onderscheid tussen titels en hoofdtekst.

Titels

 

Hoofdtekst

Iconen


Op de website van BeterDichtbij worden vier iconen gebruikt om de unieke waarden (USP’s) te accentueren.

Iconenset

 

Voorbeeld gebruik

Download iconen

Vragen over de merkgids?

Heeft u vragen over de merkgids van BeterDichtbij of wilt u graag materialen downloaden voor drukwerk? Neem gerust contact met ons op!

Lisette de Boer
Marketing Manager (interim)
085 – 27 35 398
Thymo Rijneveld
Marketing medewerker
085 – 27 35 398