“Je krijgt zo direct antwoord van jouw cardioloog, zonder tussenschakels”

Dat is handig, appen met je eigen cardioloog. Toen zijn cardioloog Van Bemmel van het Röpcke-Zweers Ziekenhuis voorstelde om de online dienst BeterDichtbij te gebruiken, hoefde Michael niet na te denken. “Hiermee kan ik mijn eigen tijd indelen. Het is

Cardioloog Bas van Bemmel zet BeterDichtbij in

Dat is handig, appen met je eigen cardioloog. Toen zijn cardioloog Van Bemmel van het Röpcke-Zweers Ziekenhuis voorstelde om de online dienst BeterDichtbij te gebruiken, hoefde Michael niet na te denken. “Hiermee kan ik mijn eigen tijd indelen. Het is heel simpel, wanneer ik iets wil weten kan ik mijn vraag meteen kwijt.”

Michael onderging dit jaar een operatie aan zijn hart. Een heftige ingreep, waarna hij zich soms best wel eens zorgen maakte. Bijvoorbeeld toen hij laatst een te hoge onderdruk had. “Ik heb toen via BeterDichtbij een appje gestuurd en dokter Van Bemmel zei: dat komt waarschijnlijk doordat je gestopt bent met die en die medicatie. Toen was ik weer gerustgesteld.” Wat hij had gedaan als hij deze vraag niet via BeterDichtbij kon stellen? “Dan was ik waarschijnlijk langer ongerust geweest. Nu kreeg ik direct antwoord van mijn cardioloog, zonder tussenschakels.”

“Iedereen kan appen met BeterDichtbij, het is heel makkelijk”

Hoewel Michael veel online is en liever appt dan belt, verwacht hij dat BeterDichtbij voor iedereen goed te gebruiken is. “Iedereen kan appen met BeterDichtbij, het is heel makkelijk. Ook mijn vader van 60 moet het kunnen.” Het downloaden van de app, de registratie, hij had het thuis zo geregeld. “Ik heb nu gewoon rechtstreeks contact met mijn cardioloog, dat is de man die alles weet. Ideaal, dit mag blijven!”