Helpdesk Digitale Zorg biedt patiënten ondersteuning bij hun gebruik van digitale zorgtoepassingen. Ook voor vragen over BeterDichtbij kunnen zij terecht bij deze landelijke helpdesk. Zo maken zij digitale zorg voor iedereen toegankelijk.
Samenwerking met Helpdesk Digitale Zorg voor nóg meer gemak voor patiënten
Helpdesk Digitale Zorg is er om vragen van patiënten en cliënten te beantwoorden over hun start of gebruik van digitale zorgdiensten. Zij kunnen bellen en mailen met de helpdesk en instructiematerialen op de website vinden.
De Helpdesk Digitale Zorg is een stichting, opgericht door de zorgsector zelf.
Patiënten kunnen met vragen over BeterDichtbij terecht bij de helpdesk. Ziekenhuizen en andere zorgorganisaties beslissen zelf of ze de Helpdesk Digitale Zorg inschakelen, of zelf een helpdesk inrichten vanuit de eigen organisatie. Zo voelen patiënten zich gesteund en begeleid in hun digitale zorgtraject.
Zo werkt het in de dagelijkse praktijk
Helpdesk Digitale Zorg staat klaar om patiënten te ondersteunen bij het gebruik van digitale zorgtoepassingen zoals BeterDichtbij. Hun missie is om zorg voor iedereen eenvoudig en toegankelijk te maken. BeterDichtbij werkt samen met de Helpdesk Digitale Zorg, om kennis uit te wisselen en de helpdesk te ondersteunen bij het beantwoorden van vragen over BeterDichtbij. De servicedesk van BeterDichtbij is en blijft ook beschikbaar, bijvoorbeeld voor vragen in de avond en in het weekend en voor complexe vragen die niet beantwoord kunnen worden door de helpdesk.
Wil je ook aan de slag met Helpdesk Digitale Zorg en BeterDichtbij?
Heb je vragen over de samenwerking tussen Helpdesk Digitale Zorg en BeterDichtbij of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem gerust contact op met Celine of Jelske van BeterDichtbij.