Patiëntondersteuning bij BeterDichtbij, ook samen met Helpdesk Digitale Zorg
Helpdesk Digitale Zorg biedt patiënten ondersteuning bij hun gebruik van digitale zorgtoepassingen. Ook voor vragen over BeterDichtbij kunnen zij terecht bij deze landelijke en onafhankelijke helpdesk. Zo maken zij digitale zorg voor iedereen toegankelijk.

De juiste patiëntenondersteuning bij digitale zorg
Het team van Helpdesk Digitale Zorg beantwoordt vragen van patiënten en cliënten over digitale zorg, zoals over starten en gebruiken digitale zorgdiensten als BeterDichtbij.
De Helpdesk Digitale Zorg is een stichting, opgericht door de zorgsector zelf.
Zorgorganisatie kiezen of zij de Helpdesk Digitale Zorg inzetten, bijvoorbeeld als aanvulling op of in plaats van het servicepunt in de eigen organisatie.
Patiënten en cliënten kunnen het Helpdesk team bereiken via de website, mail, telefoon en chat.
Kom de Helpdesk er niet uit, dan schakelen zij makkelijk met het servicedeskteam van BeterDichtbij zelf.

Zo werkt het in de dagelijkse praktijk
Helpdesk Digitale Zorg staat klaar om patiënten te ondersteunen bij het gebruik van digitale zorgtoepassingen zoals BeterDichtbij. Hun missie is om zorg voor iedereen eenvoudig en toegankelijk te maken. BeterDichtbij werkt samen met de Helpdesk Digitale Zorg, om kennis uit te wisselen en de helpdesk te ondersteunen bij het beantwoorden van vragen over BeterDichtbij. De servicedesk van BeterDichtbij is en blijft ook beschikbaar, bijvoorbeeld voor vragen in de avond en in het weekend en voor complexe vragen die niet beantwoord kunnen worden door de helpdesk.
Meer inspiratie over patiëntondersteuning


Wil je ook aan de slag met Helpdesk Digitale Zorg en BeterDichtbij?
Heb je vragen over de samenwerking tussen Helpdesk Digitale Zorg en BeterDichtbij of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem gerust contact op met Celine of Jelske van BeterDichtbij.