Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Eenvoudig contact met je zorgverlener in CWZ met de BeterDichtbij app

Sinds kort maken patiënten en zorgverleners van de polikliniek longziekten in CWZ gebruik van de BeterDichtbij app. Met deze app kunnen patiënten digitaal informatie, voorlichtingsfilmpjes, herinneringen en zelfs uitslagen ontvangen van hun zorgverlener. Andersom kunnen patiënten via de app zelf vragen stellen, gegevens invullen en het aangeven als het even niet goed gaat. Patiënt en zorgverlener zijn er blij mee! Tekst gaat verder onder de video.

Meneer De Puij patiënt bij CWZ

Digitaal heel normaal

Longarts Anneke van Veen: ‘We zijn tegenwoordig gewend om veel online te regelen, denk aan boodschappen of bankzaken. In de zorg wordt dat nog een beetje apart gevonden. Terwijl digitaal nu eigenlijk heel normaal is. En ook echt nodig, want we moeten steeds meer doen met minder mensen. Ook bij ons in het ziekenhuis. We zien patiënten nog gewoon fysiek op locatie als dat nodig is. Maar als dat niet hoeft, doen we dat digitaal. Via beeldbellen en sinds kort ook via de BeterDichtbij app. Hiermee hebben we als zorgverleners en patiënten eenvoudig en medisch veilig contact met elkaar.’

Eenvoudig en veilig contact

Als research verpleegkundige zie en spreek ik vooral patiënten die meedoen aan een studie naar het gebruik van geneesmiddelen. Dat gebeurt vaak hier op de polikliniek, maar sinds kort ook via de BeterDichtbij app, waarvoor ik al mijn patiënten uitnodig. Hiermee kan ik patiënten een herinnering sturen voor een afspraak of informatie ter voorbereiding op een onderzoek. Andersom kunnen ze mij even een berichtje sturen als ze vragen hebben of als het niet zo goed gaat met hun gezondheid als dat niet spoedeisend is. Dat werkt heel prettig!’, geeft research verpleegkundige Britt Hulsen aan.

Meer vertrouwen

Meneer De Puij vult aan: ‘Op uitnodiging van Britt gebruik ik sinds kort de BeterDichtbij app. Ik ben al zo’n jaar of tien onder behandeling in CWZ voor mijn longproblemen. Ik merk dat ik echt baat heb bij de app. Als er iets is, heb ik nu direct contact met Britt. Zij kan dan als het nodig is mijn longarts inschakelen of me tips en advies geven. Dat stelt me erg gerust. Ik heb daardoor een groot vertrouwen in hen én in mijn lijf!’ Mevrouw De Puij besluit met een lach: ‘Ik merk ook echt aan mijn man dat hij zich nu zekerder en beter voelt. Ja, en als Britt belt, tel ik niet meer mee hoor!’

Samen beter

Longziekten is de eerste afdeling in CWZ die de BeterDichtbij app inzet. Op termijn volgen naar verwachting meer specialismen. Hierin werken zorgverleners, patiënten, marketingcommunicatie, ICT en BeterDichtbij intensief samen. Meer weten? Neem dan een kijkje op de website van CWZ.