Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

Digitaal contact voor 20.000 patiënten Diakonessenhuis

Sinds oktober nodigt het Diakonessenhuis patiënten uit om gebruik te maken van de communicatie-app BeterDichtbij. Inmiddels hebben bijna 20.000 patiënten de app gedownload. Met de app kunnen zij makkelijk en veilig een vraag stellen aan hun zorgverlener in het ziekenhuis. Het ziekenhuis is de eerste in de regio die de BeterDichtbij-app aanbiedt.

BeterDichtbij - Diakonessenhuis

Logo DiakonessenhuisJoost Geesing, MDL-arts in het Diakonessenhuis gebruikt de app regelmatig voor contact met zijn patiënten: ‘We willen het patiënten graag zo gemakkelijk mogelijk maken om contact met ons op te nemen. Als zorgverlener heb ik vaak al laagdrempelig contact met mijn patiënten, bijvoorbeeld telefonisch. Maar met de BeterDichtbij-app kan ik nu ook veilig online communiceren. Voor patiënten is het een makkelijke manier om op elk gewenst moment hun vraag te stellen. En het antwoord is ook altijd nog eens terug te lezen. Voor mij als zorgverlener is het prettig dat ik zelf het moment kan kiezen om de vragen rustig te beantwoorden.’

De afgelopen maanden heeft het ziekenhuis de app op steeds meer afdelingen getest. Inmiddels nodigt het ziekenhuis alle patiënten van wie e-mail en 06 bekend zijn uit om de app te gaan gebruiken. Die uitnodiging krijgt de patiënt op het moment dat zij/hij een eerstvolgende afspraak maakt op de polikliniek.

BeterDichtbij wordt op grote schaal ingezet

Het communicatieplatform BeterDichtbij heeft momenteel al bijna een half miljoen gebruikers in heel Nederland. Steeds meer ziekenhuizen stellen de dienst aan alle patiënten beschikbaar, ook automatisch. Naast het Diakonessenhuis zijn dit bijvoorbeeld SKB Winterswijk, Wilhelmina Ziekenhuis Assen, Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis en BovenIJ ziekenhuis.