Op dit moment is het BeterDichtbij tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt door een grote storing in het datacenter waar het BeterDichtbij platform staat. Er wordt hard aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Eerste 1.000 patiënten Erasmus MC-Sophia in gesprek via BeterDichtbij

In het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam zijn sinds deze week meer dan 1000 patiënten aangesloten op BeterDichtbij. Een mooie mijlpaal voor het eerste universitair medisch centrum (UMC) dat begin maart de BeterDichtbij app beschikbaar heeft gesteld aan patiënten en hun familie. Hiermee kunnen zij digitaal in contact blijven met hun eigen arts of andere zorgverlener.

Erasmus MC – SophiaPatiënten en hun familie waarderen digitaal contact

Het gebruik van BeterDichtbij wordt gewaardeerd door de patiënten en hun familie. Via de BeterDichtbij app kunnen zij op elk moment van de dag hun vragen stellen en hun twijfels kwijt bij de eigen arts van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis. Dit zorgt voor geruststelling, zoals bij de ouders van Wende:

“Onlangs heeft onze dochter Wende een harttransplantatie ondergaan in het Erasmus MC-Sophia. Dankzij de BeterDichtbij app hebben wij, ook nu na ontslag uit het ziekenhuis, regelmatig contact met de verpleegkundig specialisten en behandelend arts in het Kinderthoraxcentrum. Bijvoorbeeld als we een vraag hebben over haar medicijngebruik of twijfelen over iets. Dan is het ook fijn dat we een foto kunnen sturen om door het team te laten beoordelen. We krijgen snel antwoord op onze vragen en dat helpt ons als ouders enorm. Het stelt ons gerust. We wonen op anderhalf uur rijden van het Erasmus MC-Sophia en laagdrempelig online contact via een app is daarom ideaal.’’

Digitaal contact biedt mogelijkheden voor artsen en andere zorgverleners

Ook artsen en andere zorgverleners binnen het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis zijn te spreken over het gebruik van BeterDichtbij. Hanneriek van der Hout is Kinderneuroloog en gebruikt de app sinds het begin. Haar jonge patiënten kunnen sindsdien, al dan niet samen met hun ouders of verzorgers, contact leggen met haar via de app. Dat maakt de zorg niet alleen makkelijker, maar geeft haar bovenal ook een beter beeld van haar jonge patiënten thuis die met het gebruik van BeterDichtbij meer regie over hun groei naar zelfstandigheid kunnen krijgen.

“Mijn patiënten nemen zo laagdrempeliger contact op voor vragen die klein lijken, maar waarbij het antwoord veel kan betekenen,” aldus Hanneriek in onze meest recente klantervaring.

Lees het volledige nieuwsbericht van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis >